Audi uvažuje nad zarážejícím spojením s legendou. Vypočítavým krokem by se zapsala do automobilové historie

Audi a Porsche chtějí ovládnout F1. Bude o Porsche zájem, když naposledy dodávalo motory, které nikdy nedojely do cíle?

i Zdroj fotografie: Audi
                   

O tom, že by chtěl koncern Volkswagen proniknout do kolotoče F1, už se mluvilo dlouho. Zájem konečně potvrdil i šéf VW Herbert Diess. Nicméně to nefunguje tak, že si automobilka vysní vstup do Formule 1 a stane se, vše je záležitostí složitých jednání. Ve hře jsou navíc hned dvě značky koncernu VW, a to Audi a Porsche. 

Peníze a historie nejsou nic, pokud není volné místo

Začít se dá tak, že automobilka koupí nějaký tým. A těch není mnoho, a někdy není na prodej žádný. Když si děláte zálusk třeba na McLaren a ředitel Zak Brown řekne, že neprodá, musíte uvažovat o dodávkách pohonných jednotek. Audi podle všeho jednalo s týmy Aston Martin a Alfa Romeo, nicméně jeden bere motor od Mercedesu a druhý od Ferrari. V kuloárech se hovoří o možné spolupráci Audi s Williamsem, tomu navíc šéfuje Jost Capito, který dotáhl Volkswagen na vrchol ve WRC.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Do Formule 1 by se také rádo podívalo Porsche. Snad už jsou zapomenuty minulé pokusy dostat monoposty F1 s jeho motory do cíle. Automobilka působila v F1 v padesátých a šedesátých letech 20. století. Naposledy na začátku devadesátých let, kdy dodávala motory s označením 3512 týmu Footwork Arrows. Speciál Footwork FA12 s 3.5 litrovým dvanáctiválcem Porsche nikdy neviděl cíl. Zejména z důvodu technických potíží s pohonnou jednotkou. 

Co myslíte, jak se VW ve Formuli 1 povede?

Zdroj: Formula1
Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články