Audi Q4 Sportback bude už sedmým elektromobilem této značky

                   

Robustně působící SUV Audi A4 Sportsback bylo veřejnosti poprvé představeno loni na autosalonu v Ženevě. Tehdy se ale jednalo o konvenční vůz s běžným benzinovým motorem. Německá automobilka ovšem pokračuje v trendu, který nastavila svými předchozími modely, a tak se i Q4 Sportsback dočká ekologického elektromotoru. A také několika designových úprav, které elektromobil odliší od jeho sourozenců.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Platforma MEB

Q4 Sportsback bude pohánět takzvaná platforma MEB, kterou společně sdílí jednotlivé značky koncernu Volkswagen, Audi pochopitelně nevyjímaje. Platforma MEB má baterii, v tomto případě s kapacitou 82 kWh, umístěnou pod sedadly, a proto se hodí právě pro SUV, nebo třeba dodávky a další vozy se zvýšeným podvozkem. Díky této platformě si může Audi dovolit stlačit cenu níže, než byste u elektrického auta téhle značky čekali. Začínat by měla někde na úrovni 1,7 milionů korun.

Zajímavý dojezd i výkon

Elektromobily stále ještě trpí několika typickými bolístkami. Zejména relativně krátkým dojezdem na jedno nabití. Audi Q4 Sportsback patří v tomto ohledu mezi vytrvalce, bez dobíjení by měl být schopen překonat přibližně 500 kilometrů. Ani další ukazatele výkonu nejsou k zahození. S maximální rychlostí 180 km/h a zrychlením z nuly na sto za šest vteřin jde o auto, které se v konkurenci ostatních elektromobilů rozhodně neztratí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Design prototypu

Vnější lak představeného prototypu Q4 Sportback je nalakovaný novou kinetickou šedou barvou s lehkým kovově třpytivým efektem a slabým nazelenalým kontrastem při pohledu z určitých úhlů. Podvozek je natřený tmavě šedou barvou, aby měl vůz opticky větší váhu a šířku. Aerodynamicky tvarovaná karoserie působí elegantně, a díky nově vyvinutému spoileru také sportovně. Právě spoiler by měl elektrickou variantu Q4 Sportback na první pohled odlišovat od aut s benzinovými a naftovými motory, těm totiž chybí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články