Ikonické Audi TT jako elektromobil? Koncern plánuje návrat legendy. Konkurence pro Teslu Roadster a MG Cyberster

Návrat ikonického kupé a roadsteru Audi TT by mohl ve finále ke značce přitáhnout i ty, co by jinak o Audi neuvažovali. A o elektromobilu od Audi už vůbec ne.

i Zdroj fotografie: Audi
                   

Asi nikoho nepřekvapím, když napíšu, že německé Audi (a čínské Audi ještě víc) se v současné době soustředí především na vývoj elektromobilů. Postupně tak rozšiřuje svou nabídku o nové elektromobily, což pravda vyvolává otázky o budoucnosti některých ikonických modelů. Mezi něž řadím i legendární Audi TT. To jezdilo na leccos, ale na baterie popravdě ještě nikdy. A je to pár let, co skončilo úplně. Je šance, že by se „tétéčko“ vrátilo s bateriemi pod podlahou? Pojďme se na to s redakcí AutoŽivě podívat společně.

Bude Audi bude kopírovat nápad čínského MG? A proč vlastně ne?

Vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobily (a ano, a tlakům na snižování emisí) by elektrická verze TT mohla představovat zajímavou alternativu. A dávat docela smysl. Speciálně tedy pro ty, kteří hledají sportovní vůz s novou technologií a nižšími provozními náklady. Cyberster od MG je de facto to stejné v bleděmodrém. Jasný imagemaker, nádherný sporťák, který ke značce přitáhne pozornost a masy zájemců. Co si sice ve finále koupí MG3 Hybrid, ale vadí to někomu? MG určitě ne.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: MG

Klára testuje novotu: Největšího konkurenta Škodovky. Teď už chápu, proč mu dávají přednost a nechtějí se vracet

Audi by na to mohla jít podobně. Mohla by posunout hranice výkonu a dynamiky vozu a zároveň zachovat charakteristický design a emoce spojené s řízením původního TT, nyní v ekologicky šetrnější podobě. Tato myšlenka je v souladu se strategií Audi zaměřenou na elektromobilitu a mohla by přilákat pozornost automobilových nadšenců i širší veřejnosti, která hledá inovativní a ekologicky odpovědné dopravní řešení. A žádné problémy z Bruselu, nezapomeňte. I to se dnes počítá, a ne málo.

Mezi stávající modely by nové TT dokonale zapadlo

Když se navíc podíváte na naši tabulku aktuální „elektronabídky“ Audi, bude vám jasné, že právě sem by se elektrické TT náramně hodilo. Mám tu totiž opulentní SUV, kombi a „kupé-sedan“, sportovní dvoudveřové kupé/roadster by nabídku doplnil dokonale.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Důchodce, který stál u vzniku Audi Quattro slaví 75 let. Přesto je dodnes zkušebním pilotem Porsche

ModelNa trhu odVýkon (kW)Cena (Kč, od)Dojezd (WLTP, km)Typ baterie
Q4 e-tron2021125–250cca 1 590 000340–54082 kWh Li-ion
Q4 Sportback e-tron2021150–250cca 1 950 000350–54082 kWh Li-ion
Q6 e-tron2024225–285cca 2 150 000550–625100 kWh Li-ion
SQ6 e-tron2025380cca 2 600 000520–570100 kWh Li-ion
A6 e-tron2025210–350cca 2 200 000600–700100 kWh Li-ion
e-tron GT (vč. RS)2021 (aktualizace 2024)350–475cca 3 000 000490–60593,4 kWh Li-ion
Zdroj: Audi

„Vorsprung durch Technik 2025?“ TT jako elektromobil by mohlo oslovit i klientelu mimo běžná Audi

V konečném důsledku by taková inovace mohla posílit značku Audi jako lídra v oblasti elektromobility. O což se v Ingolstadtu snaží intenzivně několik let, se střídavými úspěchy, nutno dodat. A nabídnout fascinující směs tradičního sportovního ducha s moderními technologiemi a ekologicky šetrným přístupem k automobilismu. Zajímavá vize? Možná. Možná by ale mohla být dalším z kroků k rozvoji značky a jejímu postavení v čele inovací v automobilovém průmyslu. Vorsprung durch Technik? Už to tady bylo. Tak co na to znovu navázat?

Audi TT, upnuté tričko, kšiltovka a ego ředitele zeměkoule. Kamera natočila mladíka alergického na klakson

RegionInvestice od roku 2025Poznámka
Evropapřes 20 miliard EUR
(cca 500 miliard Kč)
Vývoj, výroba, infrastruktura, baterie
Čínacca 7 miliard EUR
(cca 175 miliard Kč)
Partnerství se SAIC, lokální modely a výroba
Zdroj: Audi

Jinými slovy: s ohledem na rostoucí tlak na snižování emisí a stále se zvyšující zájem o udržitelnou mobilitu by (ač pro mnohé fandy benzínu takřka nepřijatelná) elektrická verze Audi TT mohla nakonec sehrát významnou roli v budoucím portfoliu značky a přispět k jejímu dalšímu růstu. Což je něco, co nejen Audi, ale celý koncern Volkswagen potřebuje jako sůl. Možná ještě o něco víc. Ostatně, jak to vidíte vy? Dávalo by vám elektrické Audi TT smysl?

Brali byste TT jako elektromobil?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články