Návrat ikonického kupé a roadsteru Audi TT by mohl ve finále ke značce přitáhnout i ty, co by jinak o Audi neuvažovali. A o elektromobilu od Audi už vůbec ne.
Asi nikoho nepřekvapím, když napíšu, že německé Audi (a čínské Audi ještě víc) se v současné době soustředí především na vývoj elektromobilů. Postupně tak rozšiřuje svou nabídku o nové elektromobily, což pravda vyvolává otázky o budoucnosti některých ikonických modelů. Mezi něž řadím i legendární Audi TT. To jezdilo na leccos, ale na baterie popravdě ještě nikdy. A je to pár let, co skončilo úplně. Je šance, že by se „tétéčko“ vrátilo s bateriemi pod podlahou? Pojďme se na to s redakcí AutoŽivě podívat společně.
Bude Audi bude kopírovat nápad čínského MG? A proč vlastně ne?
Vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobily (a ano, a tlakům na snižování emisí) by elektrická verze TT mohla představovat zajímavou alternativu. A dávat docela smysl. Speciálně tedy pro ty, kteří hledají sportovní vůz s novou technologií a nižšími provozními náklady. Cyberster od MG je de facto to stejné v bleděmodrém. Jasný imagemaker, nádherný sporťák, který ke značce přitáhne pozornost a masy zájemců. Co si sice ve finále koupí MG3 Hybrid, ale vadí to někomu? MG určitě ne.
Audi by na to mohla jít podobně. Mohla by posunout hranice výkonu a dynamiky vozu a zároveň zachovat charakteristický design a emoce spojené s řízením původního TT, nyní v ekologicky šetrnější podobě. Tato myšlenka je v souladu se strategií Audi zaměřenou na elektromobilitu a mohla by přilákat pozornost automobilových nadšenců i širší veřejnosti, která hledá inovativní a ekologicky odpovědné dopravní řešení. A žádné problémy z Bruselu, nezapomeňte. I to se dnes počítá, a ne málo.
Mezi stávající modely by nové TT dokonale zapadlo
Když se navíc podíváte na naši tabulku aktuální „elektronabídky“ Audi, bude vám jasné, že právě sem by se elektrické TT náramně hodilo. Mám tu totiž opulentní SUV, kombi a „kupé-sedan“, sportovní dvoudveřové kupé/roadster by nabídku doplnil dokonale.
Model | Na trhu od | Výkon (kW) | Cena (Kč, od) | Dojezd (WLTP, km) | Typ baterie |
---|---|---|---|---|---|
Q4 e-tron | 2021 | 125–250 | cca 1 590 000 | 340–540 | 82 kWh Li-ion |
Q4 Sportback e-tron | 2021 | 150–250 | cca 1 950 000 | 350–540 | 82 kWh Li-ion |
Q6 e-tron | 2024 | 225–285 | cca 2 150 000 | 550–625 | 100 kWh Li-ion |
SQ6 e-tron | 2025 | 380 | cca 2 600 000 | 520–570 | 100 kWh Li-ion |
A6 e-tron | 2025 | 210–350 | cca 2 200 000 | 600–700 | 100 kWh Li-ion |
e-tron GT (vč. RS) | 2021 (aktualizace 2024) | 350–475 | cca 3 000 000 | 490–605 | 93,4 kWh Li-ion |
„Vorsprung durch Technik 2025?“ TT jako elektromobil by mohlo oslovit i klientelu mimo běžná Audi
V konečném důsledku by taková inovace mohla posílit značku Audi jako lídra v oblasti elektromobility. O což se v Ingolstadtu snaží intenzivně několik let, se střídavými úspěchy, nutno dodat. A nabídnout fascinující směs tradičního sportovního ducha s moderními technologiemi a ekologicky šetrným přístupem k automobilismu. Zajímavá vize? Možná. Možná by ale mohla být dalším z kroků k rozvoji značky a jejímu postavení v čele inovací v automobilovém průmyslu. Vorsprung durch Technik? Už to tady bylo. Tak co na to znovu navázat?
Region | Investice od roku 2025 | Poznámka |
---|---|---|
Evropa | přes 20 miliard EUR (cca 500 miliard Kč) | Vývoj, výroba, infrastruktura, baterie |
Čína | cca 7 miliard EUR (cca 175 miliard Kč) | Partnerství se SAIC, lokální modely a výroba |
Jinými slovy: s ohledem na rostoucí tlak na snižování emisí a stále se zvyšující zájem o udržitelnou mobilitu by (ač pro mnohé fandy benzínu takřka nepřijatelná) elektrická verze Audi TT mohla nakonec sehrát významnou roli v budoucím portfoliu značky a přispět k jejímu dalšímu růstu. Což je něco, co nejen Audi, ale celý koncern Volkswagen potřebuje jako sůl. Možná ještě o něco víc. Ostatně, jak to vidíte vy? Dávalo by vám elektrické Audi TT smysl?