Audi ukazuje koncep E-Tron GT s 590 koňmi, co nového přinese?

                   

Elektromobilita zažívá obrovský boom a táhne k sobě nejen více zákazníků, ale také automobilek. Prvně se výrobci zaměřili na elektrický pohon malých městských vozů a středních vozů pro běžnou dopravu. Jenže například dříve neznámý výrobce Tesla ukázal zcela jiný směr elektrických automobilů a jejich výhody (pomineme-li chatrnější zpracování a vysokou cenu prvních průkopnických modelů Tesly nebo vybudování ohromné elektrárny pro výrobu šasí pro elektro auta BMW). V další elektrosportovní směr se vydává vstříc Audi s modelem E-Tron GT.

Na obrázcích v článku si můžete prohlédnout koncept tohoto již oficiálně potvrzeného vozu. Ten by se měl do produkce dostat v roce 2020.

O pohon ekorakety se stará dvojice elektrických motorů, kdy jeden pohání zadní nápravu a druhý přední. Zajímavá jsou ona výkonnostní čísla, která Audi prezentuje – baterie s kapacitou 90 kWh, výkon 590 koňských sil (440 kW) a zrychlení z 0-100 přibližně za 3,5 sekundy. Zrychlení na rovných 200 km/h z místa za 12 sekund je vážně úctyhodné číslo. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h.

Dle nové metodiky měření spotřeby a emisí dle WLTP má být schopno Audi E-Tron GT dojet na baterii necelých 400 kilometrů. GT rekuperuje bržděním mnoho energie, dle údajů v 90% případů vše ubrzdí samotné motory. Pokud však dojde i na extrémní rychlosti a jízdu (což se u tohoto vozu vlastně předpokládá) najdeme zde pak k dispozici hydraulické brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Nejen umístění baterií značí sportovní schopnosti téhle e-rakety. Baterie jsou umístěny pod podlahou, což znamená nízko uložené těžiště, prý podobné jako u Audi R8. Motory umějí vektorovat točivý moment, což nadále pomůže perfektnímu ovládání vozu v zatáčkách. Výše uvedené vlastnosti znamenají konkurenceschopnost nejen při sprintech, ale i třeba na okruhu (na rozdíl od Tesly).

Již známé moderní interiéry od Audi nabírají další pokročilejší vzezření. Tvary futuristického vzhledu jsou doplněny zcela „veganským“ interiérem, kdy kožené sedačky budou vyrobeny ze syntetické kůže. Polstrování sedaček vznikne z části z recyklovaných vláken, a třeba koberečky ze starých rybářských sítí. Vypadá to, že si Audi opravdu vzala k srdci pojem eko. První vozy se ke svým zákazníkům mohou dostat v roce 2021.

Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články