Nejspolehlivější auta, která najedou více než 300 000 km. Bohužel si je téměř nelze koupit

Když koupit auto, které opravdu hodně najede, tak to musí být některá ze značek, jež je proslulá výdrží. Jedna taková tady je.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zákazník, který si kupuje automobil, má vždy zájem, aby mu vydržel co nejdéle. Záleží na tom, kolik kilometrů reálně najede, než bude odsouzen k definitivnímu konci na vrakovišti. Některé značky jsou trvanlivější, auta jiných výrobců naopak shnijí dřív, než se dočkají Kristových let. Automobilkám v oblasti dlouhého nájezdu a výdrže jednotlivých modelů vévodí japonská Toyota. Pojďme se tedy společně podívat na nejspolehlivější auta světa.

Najet stovky tisíc kilometrů? Pak je asi Toyota vhodná

Americká agentura iSeeCars sestavila seznam nejodolnějších vozů, které zvládnou hravě najet přes 320 000 kilometrů. Šlo o rozsáhlou studii, která zahrnovala analýzu dvou milionů uživatelů po dobu dvaceti let. Podmínkou bylo, aby se daný model na trhu prodával alespoň deset let. Lídrem žebříčku je Toyota, jak bylo zmíněno.

iZdroj fotografie: Toyota

První pozici obsadil model Toyota Sequoia, který podle průzkumu zvládne v průměru najezdit přes 477 000 kilometrů. Jde o automobil pro evropské řidiče poměrné neznámý, jedná se o SUV určené pro severoamerické zákazníky. Ve výrobě je od roku 2001. SUV má buď pohon zadních, nebo všech kol. Pod kapotou mělo auto dlouhou dobu výhradně benzínové osmiválce s objemem od 4,6 do 5,7 litru a výkonem od 243 do 386 koní.

Kdysi vozy výhradně s osmiválci, dnes je hybrid OK

Až třetí generace přinesla změnu, downsizing pronikl i do amerických aut. To znamenalo přechod na dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec 3,4 l kombinovaný s elektromotorem. Ano, osmiválce ustoupily hybridu. Na druhém místě ankety pak je další model japonské značky, a to Toyota Land Cruiser. Ikonický model značky se vyrábí více než sedmdesát let, od roku 1951.

iZdroj fotografie: Toyota

Kdysi strohý pracovní vůz je dnes synonymem luxusního offroadu, který zvládne jakýkoli terén, ovšem bez kompromisu v komfortu pro cestující. Podle analýzy najíždí stroj průměrných 450 000 km. Zajímavé jistě je při pohledu na jednotlivá umístění v žebříčku, že se jedná o automobily třídy velkých SUV či offroadů.

Chevrolet sahá svým jménem hluboko do historie

Stejně tak je to u třetího místa, na kterém je Chevrolet Suburban, ten najíždí v průměru 428 000 km. Suburban, pokud by někdo nevěděl, je nejdéle používané jméno pro model automobilu. Na trhu se poprvé tento název objevil už v roce 1934. A to není jediná zajímavost, která staví Suburban do čela různých žebříčků. Studie společnosti iSeeCars v roce 2018 označila Suburban jako automobil, který každý rok najede nejvíce kilometrů mezi všemi značkami a modely.

iZdroj fotografie: Chevrolet

O rok později pak byl jmenován Chevrolet Suburban druhým vozem s nejvíce najížděnými kilometry, takže pokud je nyní na bronzové pozici, vlastně si trochu pohoršil. Čtvrtá je opět Toyota, a to s pick-upem Tundra. Tento druhý pick-up ve výrobní řadě Toyota – a první vyráběný v USA – najede průměrně 412 000 km. První pětku uzavírá GMC Yukon XL. Tento automobil najede v průměru 406 000 km.

iZdroj fotografie: Toyota

Fotky aut první pětky jsou v článku odshora dolů podle umístění. Druhá pětka TOP 10 patří z většiny také značce Toyota, na šestém místě je Toyota Prius, sedmý je Chevrolet Tahoe, osmá Honda Ridgeline. Další dvě místa opět pro Toyotu, a to pro modely Avalon a Highlander Hybrid. Pokud by někdo vznesl dotaz, jak jsou na tom elektromobily, tak i pro ně odborníci z iSeeCars vytvořili seznam.

Najedou elektromobily víc než 300 tisíc km? Ano, dva

Ten má v podstatě nejmenší možný počet položek. Žebříček tvoří dva modely, a to Tesla Model S s najetými 216 000 kilometry a Nissan Leaf s naježděnými 158 000 kilometry. Závěrem jen poznámka, která už je v podstatě jasná od začátku. Jedná se o americkou studii a auta, která jsou primárně určená pro americký trh. Většinu z nich u nás nelze oficiálně koupit.

Kolik najede km vaše auto?

Zdroj: iSeeCars
Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články