Auto, co jezdí na slanou vodu je konečně realitou. Akceleraci z 0 na 100 zvládne za 3 sekundy

Alternativní pohony jsou celkem úspěšné, i když mají stále řadu odpůrců. Pro budoucnost je však nezbytné přijít s novým řešením, protože ropa dojde.

i Zdroj fotografie: NanoFlowcell
                   

Odvážný prototyp vozidla představila evropská společnost NanoFlowcell, která použila namísto klasických pohonných hmot slanou vodu. Té je všehovšudy dostatek a představa, že budeme tankovat v moři je celkem bláznivá ale zajímavá (ne, tak to vážně nebude). Prototypem je elektromobil se speciálními palivovými články, takže zároveň odpovídá současným, a pravděpodobně i budoucím, emisním normám.

iZdroj fotografie:

Odvážný prototyp vozidla představila evropská společnost NanoFlowcell, která použila namísto klasických pohonných hmot slanou vodu. Té je všehovšudy dostatek a představa, že budeme tankovat v moři je celkem bláznivá ale zajímavá (ne, tak to vážně nebude). Prototypem je elektromobil se speciálními palivovými články, takže zároveň odpovídá současným, a pravděpodobně i budoucím, emisním normám.

Auto na slanou vodu už může na silnice

Ačkoliv došlo k představení teprve nedávno, má vozidla nazvané Quant e-Sportlimousine povoleni jezdit po běžných silnicích na území Německa. Firma už navíc získala povolení k provádění rozsáhlých silničních testů, takže by mohla vcelku brzy představit funkční, sériově vyráběné vozidlo na slanou vodu.

Sériové výroby se bohužel hned tak nedočkáme, jak přibližuje zástupce společnosti NanoFlowcell: „Cesta transformace z prototypu na sériový vůz, který může cestovat po silnicích po celém světě, je velmi obtížná a dlouhá.

Druh paliva mu přitom na výkonu nic neubírá, auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km / h za pouhé 2,8 vteřiny, čímž patří mezi světovou špičku. Více než slušný je navíc i dojezd, na jediné natankování totiž zvládne Quant e-Sportlimousine ujet až 600 km při běžném tempu jízdy.

Jak funguje pohon na slanou vodu

Ačkoliv automobil skutečně pohání slaná voda, nejde o tu z moře, ani po domácku vyrobenou. Quant e-Sportlimousine je osazen speciálním reaktorem, v němž se připravují dva roztoky soli pomocí různých kovů, které působí jako elektrolyt a jsou odděleně přiváděny do palivových článků. Na povrchu katalyzátorů pak probíhá řada elektrochemických reakcí, z nichž vzniká elektřina.

Jak probíhá tankování / dobíjení

Veškerá energie je vyráběna konstantně a ukládá se do superkondenzátorů s nízkým vodivým proudem a velkou elektrickou kapacitou, a z nich je následně odebírána, aby poháněla kola a systémy. V kombinaci s materiály použitými na výrobu samotného prototypu se jedná o zcela ekologické auto s minimálním dopadem na životní prostředí. Že by konečně budoucnost bez ropy a zbytečného odpadu?

https://youtu.be/RqLpqR0SPnQ

Auto na slanou vodu už může na silnice

Ačkoliv došlo k představení teprve nedávno, má vozidla nazvané Quant e-Sportlimousine povoleni jezdit po běžných silnicích na území Německa. Firma už navíc získala povolení k provádění rozsáhlých silničních testů, takže by mohla vcelku brzy představit funkční, sériově vyráběné vozidlo na slanou vodu.

Sériové výroby se bohužel hned tak nedočkáme, jak přibližuje zástupce společnosti NanoFlowcell: „Cesta transformace z prototypu na sériový vůz, který může cestovat po silnicích po celém světě, je velmi obtížná a dlouhá.

Druh paliva mu přitom na výkonu nic neubírá, auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km / h za pouhé 2,8 vteřiny, čímž patří mezi světovou špičku. Více než slušný je navíc i dojezd, na jediné natankování totiž zvládne Quant e-Sportlimousine ujet až 600 km při běžném tempu jízdy.

Jak funguje pohon na slanou vodu

Ačkoliv automobil skutečně pohání slaná voda, nejde o tu z moře, ani po domácku vyrobenou. Quant e-Sportlimousine je osazen speciálním reaktorem, v němž se připravují dva roztoky soli pomocí různých kovů, které působí jako elektrolyt a jsou odděleně přiváděny do palivových článků. Na povrchu katalyzátorů pak probíhá řada elektrochemických reakcí, z nichž vzniká elektřina.

iZdroj fotografie: Unsplash
Jak probíhá tankování / dobíjení

Veškerá energie je vyráběna konstantně a ukládá se do superkondenzátorů s nízkým vodivým proudem a velkou elektrickou kapacitou, a z nich je následně odebírána, aby poháněla kola a systémy. V kombinaci s materiály použitými na výrobu samotného prototypu se jedná o zcela ekologické auto s minimálním dopadem na životní prostředí. Že by konečně budoucnost bez ropy a zbytečného odpadu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články