Denní svícení je dnes něco zcela běžného a najdeme ho i jako samozřejmost u nových aut. Ty s horší výbavou stále vyžadují zásah řidiče, který musí ručně přepínat podle viditelnosti. Musí zvolit, zda chce využívat takzvané denní svícením, nebo klasická světla. U vozů s lepší výbavou už mohou být k dispozici automatická světla. Tedy automatické přepínání. Nyní v podzimním období se ukazuje jeden velký problém tohoto systému.

Senzor soumraku nezohledňuje mlhu, nebo déšť

Princip fungování automatického přepínání světel je celkem jednoduchý. Vozy jsou vybavené senzorem soumraku a jakmile je intenzita okolního světla malá, automaticky se přepíná z denního svícení na klasická světla. V běžném počasí funkce, která funguje naprosto spolehlivě.

Problém ale může nastat v mlze, stejně jako například i v dešti. V tu chvíli se výrazně snižuje celková viditelnost, ale intenzita světla se nemění. Co to znamená? Že automatická světla nijak nezareagují. I když se viditelnost zkracuje i o desítky procent, vůz si stále ponechává zapnutá pouze denní světla. V těchto případech je proto vyžadován zásah řidiče. Ne každý si ale ne tuto nutnost vzpomene, nebo si uvědomí, že musí zasáhnout.

Neviditelné vozy




Jak v mlze, tak i v dešti se na silnicích začnou objevovat neviditelné vozy. Pokud takové auto jede před námi, dá se hlavně díky používání LED diod dobře identifikovat a vidět i v případě denního svícení. Horší je, pokud takové vozidlo jede stejným směrem, co my a musíme ho dojet. Denní svícení totiž funguje tak, že aktivuje pouze přední diodové pásy a zadní světla jsou stále zhasnutá. V mlze se před námi může z ničeho nic vynořit auto, jehož řidič spoléhá na techniku a automatická světla ve svém voze.

Jak se v podzimním období správně zachovat? Nespoléhejte jenom na techniku a dejte raději na své zkušenosti a aktuální pocity. Pamatujte, že je vždy lepší svítit klasicky, než mít zapnuté denní svícení a kvůli němu nebýt vidět.