Automobilový nadšenec namontoval do malého Fiatu Maluch elektrický motor. Výkon je úctyhodný

Fiat 126 jezdí místo benzínu na elektrickou energii. Majitel mu vyměnil motor o objemu 0,6 litru za elektromotor.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Někdo má rád benzínové motory, jiný zase naftové. Jsou však i ti, kteří se zastávají elektromobilů. Ať už tento polský automobilový fanoušek patří do kterékoliv skupiny, svého malého Fiata luxusně změnil. Díky jeho kreativnímu nápadu nyní bude šetřit ovzduší nulovými emisemi, které Fiat vyprodukuje. Toto malé a lehké autíčko dostává v sériové výrobě motor o výkonu 24 koní s objemem 0,6 litru.

O jaký automobil šlo?

Celý projekt se uskutečnil na voze Fiat 126. Tento čtyřmístný městský vůz, který má motor umístěný v zadní části, se vyráběl od roku 1972 do roku 2000. Přestože podobných nápadů, kdy automobiloví nadšenci a domácí kutilové upravili Fiat 126, je více, tento je ze všech nejoriginálnější. Elektrický pohon do tak malého auta by se mohl ukázat jako výborná volba.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jak celý projekt zrealizoval?

Pod kapotou je sada baterií, která má kapacitu 11 kWh a její napětí je 72 V. Zajímavé je, že baterie byly vyrobeny na zvláštní objednávku v jedné z čínských továren. Náklady na baterii s nabíječkou, včetně všech poplatků a daní, činily v přepočtu přibližně 85 000 korun, což není vůbec málo. Pro majitele má však Fiat daleko větší cenu a svým nápadem i šikovností šokoval okolí. Spousta lidí bude zírat, až uvidí kolem projet toto malé autíčko, ale neuslyší žádný zvuk motoru.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pohonná elektrická jednotka

Celý pohonný systém elektromotoru je umístěn v zadní části vozu, kde byl tento vůz standardně vybaven benzínovým motorem. Elektricky poháněná pohonná jednotka také pochází z Číny a má výkon přibližně 14 koní. To je o 10 méně, než u spalovacího motoru, který je do těchto typů automobilu montován v sériové výrobě. 

Zdroj: PolandCars

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články