Milujeme povedené přestavby aut

V redakci se všichni shodujeme na tom, že kvalitní a vkusné přestavby vozidel byly, jsou a budou nedílnou součástí automobilismu. Tomu, kdo vymyslel tuhle přestavbu, dáváme palec nahoru a vyzýváme všechny tunery, odborné mechaniky, kteří mají možnost v garáži postavit auto dle vlastní myšlenky do podoby, která vyrazí divákům dech, aby do ní šli s plným nasazením. Podobně, jako pár šikovných kluků z Polska, kteří upravili tuhle Škodu Octavia.

Octavia šokuje svým lahodným zvukem

Upravená Škoda Octavia pochází, jak už jsme zmínili, z Polska. A vymyká se všemožným rádoby přestavbám za posledních pár let. Jde o starší model, který je ale dost zachovaný a po důkladné očistě se z něj stala doslova rarita na kolech.

Octavia první generace byla podle sériové výroby poháněna přeplňovanou osmnáctistovkou s pohonem na všechna kola. Dokud si jí ale nevzali pod svá ochranná křídla mechanici z R-Performance. Ty do Škodovky dali šestiválcový motor o výkonu 3.2 litru. Pod kapotou dřímalo 250 koňských sil, původně patřících Golfu R32 z páté generace. Úprava tak rozhodně neskončila. Motor byl upraven dle patřičných parametrů: dostal dvě turbodmychadla Garret, sací potrubí Rothe-Motorsport, vstřikovače a palivové čerpadlo Bosh v kombinaci s litinovým výfukovým potrubím.

A výsledkem je 595 koní a 650 N.m., které pohání opět všechna kola a to šestistupňovou manuální převodovkou. Samozřejmě musel být také upraven podvozek. Kola dostala zesílené zavěšení od KW a stabilizátory vepředu i vzadu.

Malá úprava designu

Abychom si přestavovanou Octavii nepopletli s běžnou tovární výrobou, byl tomuto ďáblu upraven přední nárazník, ten vzadu byl doplněn o dvě koncovky výfuku. Do interiéru byly použity sportovní sedačky z Mitsubishi Lancer Evo VIII, vměstnánasem byl také modernizovaný přístrojový panel ze Superbu v bílém podsvícení a v luxusním černém klavírním laku.