Bez zvedání to nepůjde

K autům se je třeba občas dostat i zespoda. V takovém případě se ale neobejdete bez zvedáku. S ručním zvedákem, který je součástí výbavy většiny vozů, ale moc práce neuděláte, takže je třeba zamýšlet se nad sofistikovanějším řešením.

Větší profesionální servisy sází často na sloupové zvedáky, do menších provozů nebo poloprofesionálních dílen mohou být ale dobrým řešením i nůžkové zvedáky. Ty jsou prostorově přece jen méně náročné, jsou spolehlivé a nevyžadují přílišnou údržbu. Nosnost někde na úrovni 2,5-3 tuny je běžná, sehnat lze ale i zvedáky tohoto typu s vyšší nosností.

Tlakový vzduch profesionálním způsobem

Žádná dílna se neobejde ani bez tlakového vzduchu, který obstarávají kompresory, a který je využíván pro nafukování pneumatik, provoz pneumatického nářadí, stříkacích pistolí apod. Kompresory se obecně dělí na pístové a šroubové. Pro domácí použití jsou běžnější ty pístové, profesionální provozy ale volí spíše šroubové kompresory.

Šroubové kompresory stlačují vzduch zmenšováním prostoru mezi svými šroubovými zuby. Díky tomu je jejich chod kontinuální, s minimální hlučností a nevytváří vibrace. To může být pro některé provozy nebo činnosti velice důležitým parametrem. Šroubové kompresory mají také široké možnosti nastavení a větší výkon než kompresory pístové.

Z výše uvedeného plyne, že nemůže být velkým překvapením, že jsou šroubové kompresory přece jen dražší. To platí jak pro náklady pořizovací, tak pro ty provozní, neboť většina závad vyžaduje sofistikovanější servisní zásah.

Jak zvedák, tak kvalitní kompresor patří jsou zkrátka pro provoz autodílen nezbytné.

"/> Bez čeho se v autodílně neobejdete - AutoŽivě.cz

Bez čeho se v autodílně neobejdete

Vybavení servisů a autodílen zahrnuje celou škálu zařízení. Jejich nákup se samozřejmě týká většinou profesionálních provozů.

i

Ale i nadšený amatér s dostatečným prostorem a volnými prostředky, které může do své záliby investovat, se může nad jejich nákupem zamýšlet. Bez čeho tak nemůže být taková autodílna opravdu dobře vybavená?

Bez zvedání to nepůjde

K autům se je třeba občas dostat i zespoda. V takovém případě se ale neobejdete bez zvedáku. S ručním zvedákem, který je součástí výbavy většiny vozů, ale moc práce neuděláte, takže je třeba zamýšlet se nad sofistikovanějším řešením.

Větší profesionální servisy sází často na sloupové zvedáky, do menších provozů nebo poloprofesionálních dílen mohou být ale dobrým řešením i nůžkové zvedáky. Ty jsou prostorově přece jen méně náročné, jsou spolehlivé a nevyžadují přílišnou údržbu. Nosnost někde na úrovni 2,5-3 tuny je běžná, sehnat lze ale i zvedáky tohoto typu s vyšší nosností.

Tlakový vzduch profesionálním způsobem

Žádná dílna se neobejde ani bez tlakového vzduchu, který obstarávají kompresory, a který je využíván pro nafukování pneumatik, provoz pneumatického nářadí, stříkacích pistolí apod. Kompresory se obecně dělí na pístové a šroubové. Pro domácí použití jsou běžnější ty pístové, profesionální provozy ale volí spíše šroubové kompresory.

Šroubové kompresory stlačují vzduch zmenšováním prostoru mezi svými šroubovými zuby. Díky tomu je jejich chod kontinuální, s minimální hlučností a nevytváří vibrace. To může být pro některé provozy nebo činnosti velice důležitým parametrem. Šroubové kompresory mají také široké možnosti nastavení a větší výkon než kompresory pístové.

Z výše uvedeného plyne, že nemůže být velkým překvapením, že jsou šroubové kompresory přece jen dražší. To platí jak pro náklady pořizovací, tak pro ty provozní, neboť většina závad vyžaduje sofistikovanější servisní zásah.

Jak zvedák, tak kvalitní kompresor patří jsou zkrátka pro provoz autodílen nezbytné.

                   

Ale i nadšený amatér s dostatečným prostorem a volnými prostředky, které může do své záliby investovat, se může nad jejich nákupem zamýšlet. Bez čeho tak nemůže být taková autodílna opravdu dobře vybavená?

Bez zvedání to nepůjde

K autům se je třeba občas dostat i zespoda. V takovém případě se ale neobejdete bez zvedáku. S ručním zvedákem, který je součástí výbavy většiny vozů, ale moc práce neuděláte, takže je třeba zamýšlet se nad sofistikovanějším řešením.

Větší profesionální servisy sází často na sloupové zvedáky, do menších provozů nebo poloprofesionálních dílen mohou být ale dobrým řešením i nůžkové zvedáky. Ty jsou prostorově přece jen méně náročné, jsou spolehlivé a nevyžadují přílišnou údržbu. Nosnost někde na úrovni 2,5-3 tuny je běžná, sehnat lze ale i zvedáky tohoto typu s vyšší nosností.

Tlakový vzduch profesionálním způsobem

Žádná dílna se neobejde ani bez tlakového vzduchu, který obstarávají kompresory, a který je využíván pro nafukování pneumatik, provoz pneumatického nářadí, stříkacích pistolí apod. Kompresory se obecně dělí na pístové a šroubové. Pro domácí použití jsou běžnější ty pístové, profesionální provozy ale volí spíše šroubové kompresory.

Šroubové kompresory stlačují vzduch zmenšováním prostoru mezi svými šroubovými zuby. Díky tomu je jejich chod kontinuální, s minimální hlučností a nevytváří vibrace. To může být pro některé provozy nebo činnosti velice důležitým parametrem. Šroubové kompresory mají také široké možnosti nastavení a větší výkon než kompresory pístové.

Z výše uvedeného plyne, že nemůže být velkým překvapením, že jsou šroubové kompresory přece jen dražší. To platí jak pro náklady pořizovací, tak pro ty provozní, neboť většina závad vyžaduje sofistikovanější servisní zásah.

Jak zvedák, tak kvalitní kompresor patří jsou zkrátka pro provoz autodílen nezbytné.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články