Bezmozek se rozjel na červenou, dodávku na videu surově odhodil na semafor. Tito lidé by už nikdy neměli řídit

Pokud se někdo rozjede na křižovatce na červenou a způsobí apokalypsu, měl by si dát od řízení na hodně dlouho dobu klid. Řidiče v našem videu totiž potkat nechcete.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Že červená na semaforu znamená jenom jedno jediné, se učí děti už v mateřské škole. „Děti, co musíme udělat, když se rozsvítí červený panáček?“ „Stááát“ „Správně, nikdy nesmíte nikam jít, když svítí červený panáček“. Jak jednoduchá poučka. Je zajímavé, že děti v mateřské školce jí chápou zcela jasně, přestože netuší, kolik je druhá odmocnina ze čtyř nebo kdo napsal Kytici. A někdo, kdo může na silnici a měl by tohle opravdu vědět, způsobí havárii jak z Rychle a zběsile. Tak se na to pojďte podívat.

Vjet na červenou přímo pod auto je neodpustitelný prohřešek

Jak se to celé vlastně seběhlo? Docela jednoduše. Auto, z jehož výhledu celou situaci sledujeme má na křižovatce klasického tvaru červenou, dá se tedy očekávat, že auta na silnici kolmé k této budou mít zelenou. A tedy mohu důvodně předpokládat, že když jim vjedu do cesty, stane se neštěstí. Netuším, co důvodně předpokládal řidič z malého Berlinga, pokud tedy něco vůbec předpokládal. Zkrátka to zkusil stihnout. Rozjetý Transporter jej pak inzultoval přímo ukázkově, až se semafory otřásaly.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Na videu je celá situace asi čtyřikrát po sobě zopakovaná, ve standardní rychlosti a potom se zpomalením. Jak nejméně na podruhé sami pochopíte, možná nejzajímavější na celé té věci je fakt, že onen „bezmozek“ je současně ten, který se projetím na červenou vytrestal nejvíc sám. Instantní karma? Vypadá to tak. To však neznamená, že se nikomu jinému nic nestalo a celé to je vlastně úplně v pohodě. Není, pochopitelně že není. Jen se podívejte na přechod pro chodce, který je před autem s kamerou

Být chodcem na přechodu by nechtěl být nikdo

A na kterém svítí zelená, čili se na něm mohli ti chodci mohli legálně vyskytovat. Nicméně s ohledem na to, že obsah celého zavazadlového prostoru Berlinga vylétnul během několik vteřin z auta a vysokou rychlostí k tomu, je asi jedině dobře, že po tom přechodu v inkriminovanou dobu nikdo nepřecházel. Nemuselo by to dopadnout dobře. A stejně tak je dobře, že v Transporteru to pravděpodobně ustáli také všichni, byť nafouknuté airbagy před sebou je to poslední, co chcete při průjezdu křižovatkou vidět.

Varianty? Moc jich není, kromě zákazu řízení

A kdyby to nebyl Transporter, ale byla to Scania? Pravděpodobně by to v Berlingo dopadlo podstatně hůře. Pokud si na videu všimnete, na sloup semaforu se odrazilo naštěstí zadní částí vozu, být to do řidičových dveří, má myslím řidič poměrně zásadní problém. Staré Berlingo to s pevností a odolností opravdu nepřehánělo, byl to pracovní nástroj, a na boční airbagy bych u něj popravdě také nesázel. Jeho posádka měla štěstí v neštěstí, to lze s určitostí prohlásit.

A kdyby to nebyl Transporter, ale stará malá Fiesta nebo Twingo? Nebo Cinquecento? Pak mohla mít problém i posádka těchto aut. A nemalý. Jaké tedy plyne ponaučení? Ne nadarmo se nepřekročitelné čáře říká červená linie. Zkrátka nikdy. Za žádných okolností. Pokud někdo nerozezná červenou, a provede něco podobného, měl by mít „papíry v čistírně“ na hodně dlouho. Nikdo nechce umřít kvůli někomu, kdo neumí barvy a neumí se ovládnout. Co myslíte? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Taky si myslíte, že podobní jedinci ohrožují ve finále všechny na silnici?

Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články