Co mají společného BMW, čističky odpadních vod a autolaky? Je až k nevíře, čím chtějí Němci auta natírat

Honba za nízkými emisemi vede někdy k netušeným způsobům výroby. Třeba jako v případě barev z odpadních vod. Jak se ale odstraní zápach z nových BMW?

i Zdroj fotografie: BMW
                   

Některé nápady vypadají na první pohled tak neuvěřitelně, že snad ani nemůžou mít reálný základ. Pak si ale uvědomíte, že se píše rok 2022, existuje něco jako Green Deal, v sídlech EU jsou slova „benzín“ a „nafta“ brána za vulgarismy a jestli chcete svoje děti učit, co to byl spalovací motor, měli byste začít právě teď. V tom kontextu se náhle nápad BMW nejeví vůbec zcestný. Spíše je divné, že s tím nepřišel někdo dřív. Voda je vzácná a bude stále víc, čističkám přísun „zdrojů“ naopak nikdy nevyschne, tak to zkusme spojit.

Mr. Leyno a produkce nových barev

A BMW v tom ale pochopitelně není samo. Není náhodou, že se pro tyto účely spojilo s dalším, pro změnu chemickým gigantem z Německa – společností BASF. Obě firmy začaly pracovat na náhradě komponentů na bázi ropy v procesu lakování alternativními a především ekologicky udržitelnými zdroji. A od toho je již kousek k využití odpadních vod. Z čističek odpadních vod, abychom byli přesnější. Má to vůbec nějaké výhody, kromě hnědé barvy zdarma a odéru, dokonale odpuzujícího vše živé?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Podle sdělení představitelů obou firem jde – překvapivě – o snížení emisí CO2. Vtipálky, poukazující na metanové emise plynoucí z plynatosti při produkci základu na nová ekologická barviva hned v úvodu zarazím: nějakým zajímavým výpočtem došly obě firmy k tomu, že takto lze ušetřit až 40% emisí CO2. A to jak sami uznáte je tak zásadní číslo, že to zkrátka nejde ignorovat. I když asi nebude každému vonět. Třeba se ale ke každému autu přibalí sada vonných stromečků a vše bude vyřešeno.

Frau Braun a úspora energií

A dnes opravdu není apríla a tento článek není důsledkem horkého počasí a úpalu autora. Nikolivěk. Když si jenom představíte, jaká ohromná množství vody tečou denně do všech čističek odpadních vod, musí vám být jasné, že minimálně přemýšlet o tom, co by s tím šlo ještě eventuelně podniknout nemusí být vůbec od věci. A že zrovna k výrobě barev? A proč ne? Proces lakování a všechny související operace jsou tak náročné na vodu, že se to vcelku nabízí.

iZdroj fotografie: BMW

Nicméně pochopitelně nemusíme mít obavy, že by se nová BMW nabízela v jediné barvě – hnědé. Jakkoli jde v posledních letech speciálně u této značky o barvu velmi populární, jak dokládají i naše fotografie. Vyčištěná voda z čistíren odpadních vod, která sice ještě není pitná, ale pro technologické účely samozřejmě plně dostačující je zkrátka ekonomicky i ekologicky natolik zajímavým artiklem, že jí nešlo přehlédnout. Ani chemiky, ani výrobci automobilů. Jaké oblíbené to máte s oblíbenými barvami vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jakým barvám na autě dáváte přednost vy?

Zdroj: BASF
Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články