Loučení s legendou: Tohle ikonické BMW skutečně končí a nástupce už se nedočkáme. Zná ho celý svět

Výroba osmiválcové legendy se chýlí ke konci. Ale pořád je ještě možné nakoupit její limitovanou edici, se kterou se automobilka s modelem loučí. Vypadá to na výbornou investici na poslední chvíli.

i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
                   

BMW řady 8, ten legendární výkonný krasavec v kategorii sportovních kupé, kabrioletů a Gran Coupé se právě nyní definitivně loučí s evropským i celosvětovým trhem automobilů. Model, který stavěl na tradici kvalitních osmiválců, decentního designu a atmosféře opravdových GT, nenávratně končí v rámci výroby.

Možná byste čekali, že ho nahradí plně elektrická verze, ale ani tak tomu není. Zájemci o osmičkového „bavoráka“ tak mají poslední šanci na jeho koupi. A to dokonce v hodně zajímavé limitované edici, která mimochodem podle odborníků zavání mimořádně kvalitní investicí. Pokud tedy hledáte pořádně silný vůz nejen na zážitek z jízdy, ale i pro sběratelské účely, měli byste o posledním mohykánu BMW 8 co nejrychleji zauvažovat.

Osmiválec s výkonem 625 koní

Řada 8 se ve své poslední generaci nabízela jako kupé (označení G15), kabriolet (G14), nebo Gran Coupé (G16). Pod jeho kapotou brumlal oblíbený osmiválec 4.4 V8 s výkonem 390 kW (530 koní) a v případně extrémního provedení M8 Competition disponoval vůz výkonem až 460 kW (625 koní). V nabídce ale byly i slabší varianty s řadovým šestiválcem (840i), a dokonce i dieslové agregáty, které však nebyly tolik populární.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Finální rozlučková edice BMW 8 je omezena na několik set kusů vozů, které se pochlubí typicky prémiovou výbavou, ručně prošívanými součástmi interiéru a speciálním lakováním povrchů. Vůz si i do svého úplného konce zachová spalovací motor, takže nebojte, BMW se nebude loučit hybridem, o kterém se mezi fanoušky BMW hodně diskutovalo.

Posledních pár stovek kousků

Výrobní linky se u osmičkové řadě nadobro uzavřou podle informací automobilky v průběhu dubna 2026. Jediná země, kde se možná protáhne nabídka BMW 8, by mělo být USA, ale ani to ještě není úplně potvrzeno.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Limitka M850i má název „M Heritage“ a v Česku se má vůz prodávat za 3 290 000 korun. Pro představu standardní M850i stála kolem 2 730 000 Kč a Gran Coupé ve slabší variantě 840 i XDrive se dalo nové pořídit už za 2 189 000 Kč. Každopádně edicí M Heritage přijdeme o jeden z velmi stylových vozů, který výborně kombinoval sílu motoru i komfort interiéru.

Proč je s osmičkou amen

Řada BMW 8 končí jednoduše kvůli slabým globálním prodejům. Z nabídky BMW úplně zmizí kabriolety a kupéčka, pouze Gran Coupé má získat jakéhosi nástupce v podobě plné elektriky postavené na zcela nové architektuře ve stylu i5 či i7. Ale hovoří se i o tom, že vznikne docela nový typ SUV od BMX s označením X8, respektive iX8. Ovšem s osmičkovou řadou, kterou jsme znali dosud, už patrně žádný z nových modelů nebude mít nic společného.

Výborné GT, které u mě trumflo jen Maserati

Sám jsem měl možnost si Mkovou variantu otestovat a mohu jedině konstatovat, že tohle je přesně ten vůz, se kterým chcete projet celou Evropu od jihu až na server. V osmičce se přitom cítíte velmi sebejistě, užíváte si naplno výbavu i krásu detailů kabiny a vnímáte ten krásně znějící osmiválec.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Všude kolem sebe máte dostatek prostoru a i na zadních sedačkách bez problému odvezete děcka nebo přítelkyni s kamarádkou. M850 i pro mě byla srdcovka, ale nakonec ji v mých očích přece jen překonalo jiné GTéčko, a to konkrétně Maserati. Vizuálně i z pohledu jízdních vlastností mě bavilo ještě o kousek víc.       

Zábava na denní bázi, která si dobře drží hodnotu

Nicméně majitelé BMW řady 8 jsou z tohoto vozu maximálně nadšení, jak jsme zjistili mezi čtenáři AutoŽivě. A také se nám k této ikoně vyjádřili. Pan Svoboda z Brna vlastní už několik let M850i a sdělil nám: „BMW 8 byla moje vysněná a charakterní bestie, a proto jsem si ji prostě musel pořídit. Dnes takové auto v nabídce nenajdete. Žádné brutální dotykové panely, ale poctivý osmiválec bez elektriky a design, který nezestárne během pár let. Škoda, že tohle auto musí skončit.“

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Fleet manager Petr H. z Prahy se nám dále svěřuje: „Gran Coupé 840i bylo v naší firmě etalonem luxusu i sportovních vlastností. Sám jsem ho chvíli vlastnil a musím říct, že je to auto, které je zábavné, ale přitom se s ním dá bez problémů jezdit na bázi daily. Poslední kousky si přitom drží hodnotu lépe než většina nových SUVéček.“

Sbohem, legendo

Buď jak buď, BMW řady 8 se loučí s automobilovým světem bez přímého nástupce. A je tu poslední šance koupit nadupané spalovací kupé, kabriolet nebo Gran Coupé bez elektriky. Cenová a technologická úroveň řady 8 zůstává etalonem GTéček a poslední limitovaná edice zároveň představuje investici do legendy, která nadobro odchází ze scény.

Přáli byste si, aby se i nadále vyráběly sportovní vozy se silnými motory?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články