X1, X3, X4, X5, X6. Model X7 doplní tuhle rodinu příští rok. Předtím, než přijede model X7 ale BMW zaplní mezeru mezi modely X1 a X3 zbrusu novým modelem X2 s označením F39. Oficiální představení zažije X2 až na konci listopadu v Los Angeles, no my vám ho s radostí přiblížíme už teď. I když jsme ho v úvodu článku nazvali jako crossover a SUV, nejpřesnější označení pro tenhle vůz je SAV – Sport Activity Vehicle.

Stejně jako u modelu X1, i tenhle vůz je založen na BMW platformě s označením UKL. Loni byl v Paříži představen koncept BMW X2 a jeho unikátní exteriér se v podstatě nezměnil, resp. změnil jenom minimálně. BMW zkoncipovalo tenhle model především pro mladší kupující. Z hlediska rozměrů je hodně podobný modelu X1, no z hlediska stylingu je to úplně jiná báseň. Dynamický styling, logo výrobce na C-sloupech, natažená linie střechy, čtvercová zadní část a mnoho dalších vlastností dělají z tohoto auta opravdu „fresh“ přírůstek do rodiny BMW.

Kupující budou mít na výběr tři stylingové pakety: Basic, M Sport a M Sport X. Kombinace Misano Blue a M Sportu je velice elegantní, stejně tak i barva Galvanic Gold. Ještě lépe bude X2ka vypadat s Dynamic Damper Control a M-kovým zavěšením, tohle totižto snižuje světlou výšku o 10mm. Standardní rozměry vozu jsou 4360/1821/1526 mm. X2 je stejné šířky jako X1, ale je o 49 mm kratší a o 69 mm nižší. Oba dva modely mají stejný rozvor kol (2670 mm) a budou společně vycházet z továrny v německém Regensburgu.

Interiér sdílí mnohé charakteristiky s X1kou. V standardu budete mít 6,5 palcový Control Panel a multifunkční volant. Za příplatek můžete dostat až 8,8 palcový Touch iDrive Panel a head-up displej. Ve vozidle se odveze 5 pasažérů, zadní sedadla jsou dělena poměrem 40/20/40. Co ale můžeme říct už teď, dle profilu tohoto vozu, zadní prostor na hlavu nebude zrovna nejlepší ve své třidě. Kapacita zavazadlového prostoru je 470 litrů, tedy o 35 litrů míň než u X1.

Zpočátku budou pro model X2 na výběr tři motory. Dvoulitrový přeplňovaný benzínový motor sDrive20i bude vybaven předním náhonem a výkonem 187 koní. Dalším v nabídce bude motor xDrive20s, tedy dvoulitrový turbodiesel se stejným výkonem (ale větším kroutícím momentem) jako v předcházejícím případu a s pohonem všech čtyř kol. První vlnu motorů zakončí xDrive25d, kterého název v sobě ukrývá turbodieselový dvoulitr s výkonem 228 koní a systémem 4×4. Benzínový motor bude spárován se 7-stupňovou dvouspojkovou převodovkou a oba dieselové motory budou vybaveny 8-stupňovým automatem. Začátkem roku 2018 by měly tenhle line-up doplnit další motory. Jedním z nich bude tříválcový motor sDrive18i se 6-stupňovým manuálem, dále pak sDrive18d, xDrive20i a xDrive18d. BMW ještě nepotvrdilo motor xDrive25i, ale tahle verze je v nabídce i u modelu X1, takže je pravděpodobné, že se může časem vyskytnout i tady.