Vyprodáno. Ještě před uvedením na trh je nové BMW rozebrané, na další zákazníky už se nedostane. Líbí se?

Pokud ho chcete, tak to asi nepůjde, auto bylo rozebrané ještě před tím, než se vůbec začalo prodávat. BMW uhodilo hřebík na hlavičku.

i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Premiéra u jezera Como má atmosféru, která se neopakuje. Ranní světlo se odráží na křivkách prémiového lakování. Automobilové klenoty tichounce cvakají zámky dveří. Zahrady u Villa d’Este jsou jako kulisy pečlivě naaranžované jako filmové scény. A designové studie se tu neukazují proto, aby sbíraly lajky, ale aby otestovaly tep luxusu v jeho přirozeném prostředí. Přesně tam letos debutoval BMW Concept Speedtop. Vzal si z toho místa všechno, co potřeboval. Noblesu, pozornost i nezaměnitelný punc, že nejde o obyčejnou novinku.

Kdo myslel, že půjde jen o koncept, spletl se. Auto je na prodej

O tři měsíce později přišla zpráva, která celou věc okamžitě posunula na úroveň kultu. Malá série je bez výjimky pryč, vyprodaná dřív, než se cokoliv z téhle sochy na čtyřech kolech dostalo na běžnou silnici. V tom je mimochodem skryt celý smysl podobných projektů. Neudělat kompromis, ale vytvořit objekt touhy, který nepotřebuje billboardy, protože funguje jako magnet sám o sobě. Speedtop navazuje na loňský koncept Skytop. Jenže tam, kde se Skytop odhaloval světu jako kabrio s targa řešením a noblesně pracoval s otevřenou linií, Speedtop vědomě dveře přibouchl a rozhodl se jít cestou uzavřeného kupé.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: BMW

Za mě se to je parádní počin. Koncept sportovního vozu spojuje eleganci karoserie shooting brake s jedinečnými proporcemi. Mám rád shooting brake, bylo to první auto, ve kterém jsem jel. Ehm, Trabant. Ale co, bylo to také kombi s jedním párem dveří. Tohle je samozřejmě jiná písnička, snad mi pokus o v tip kolegové z redakce AutoŽivě prominou. Velkorysý interiér vybízí k víkendovým cestám ve dvou, podle oficiálního prohlášení. A já se tam úplně vidím. Nicméně mám smůlu. Vysoce kvalitní materiály, důraz na každý detail a stylistické propojení exteriéru a interiéru svědčí o jeho skutečné řemeslné dokonalosti.

Auto je elegantní, ale díky brutálnímu motoru bude i rychlé

Už v době premiéry bylo jasné, že BMW Skytop bude nabídnut sběratelům a znalcům ve striktně omezené malé sérii. Stalo se, ale o tom až závěrem. Výrazný tvar přední části ve tvaru písmene V s novou interpretací žraločího nosu, nízké přední světlomety a osvětlená maska ve tvaru ledvinek vdechují autu nezaměnitelný vzhled. Vlastně se divím, že po obřích bobřích zubech tady máme bavoráka, který je skutečně hezký. Pokračování středového prolisu od kapoty přes střechu až k zadnímu spoileru dodává vozu dynamický profil.

iZdroj fotografie: BMW

Barevný přechod na střeše, přecházející z hnědé barvy Floating Sunstone Maroon do stříbrné Floating Sundown Silver, tento tvar podtrhuje. Sportovní design umocňují široké boky vozu. Interiér BMW Concept Speedtop byl navržen s důrazem i na ten nejmenší detail. Dovedně zpracované detaily v tradičním brogue stylu zvýrazňují povrchy čalouněné kůží a podtrhují výjimečné řemeslné zpracování na úrovni obvyklé spíše u manufaktur. Dvoubarevný barevný a materiálový koncept vytváří propojení mezi exteriérem a interiérem.

Není to rodinné auto, ale stylovka pro pár, který ví, co chce

Jiskřivý hnědý tón laku karoserie Floating Sunstone Maroon se přenáší i do interiéru. Hnědý svět Sundown Maroon zde ladí se světlým odstínem Moonstone White použitým na sedadlech. Dvoubarevné kožené čalounění rozděluje dynamické a funkční oblasti interiéru. Vizuálně výrazný střešní prolis v exteriéru se zrcadlí jako světelná linka ve dvoubarevném koženém čalounění stropu a vytváří působivé nepřímé osvětlení.Také zavazadlový prostor je čalouněn kůží a rafinovaně zdoben perforací ve stylu brogue. Světelná linka osvětluje zavazadlový prostor, který je rozdělen na dvě části. Díky tomu lze dovnitř uložit velká zavazadla pro vícedenní cesty.

Adrian van Hooydonk, šéf BMW Group Design

„Z pravého BMW vyzařuje dynamika a elegance, i když stojí na místě. A to je i případ našeho nového koncepčního vozu. BMW Concept Speedtop se vyznačuje především svými proporcemi, které jsou v automobilovém světě zcela ojedinělé. Vytvořili jsme tak etalon pro celou naši modelovou řadu, a zejména pro modely Touring.“ 

Důmyslné řemeslné zpracování exteriéru a interiéru bylo realizováno díky zkušenostem manufakturní dílny v továrně BMW Group v Dingolfingu. Výjimečnost designu BMW Concept Speedtop dále umocňuje spolupráce s tradičním italským výrobcem Schedoni, který je známý ruční výrobou exkluzivního a vysoce kvalitního koženého zboží a zejména v automobilovém průmyslu byl vždy symbolem nejvyšší kvality a individualizace.

K luxusnímu vozu omezené edice patří i okázalé tašky

Dva úložné prostory s koženými popruhy za sedadly poskytují místo pro dvě tašky Schedoni vyrobené na míru. Tašky byly navrženy exkluzivně pro tento koncepční vůz tak, aby ladily s jeho barevným a materiálovým pojetím. Do zavazadlového prostoru lze umístit také sladěnou víkendovou tašku. Pod kapotou pracuje osmiválec s dvojitým přeplňováním převzatý z M8 Competition, tedy s výkonem 625 koní a točivým momentem 750 Nm.

iZdroj fotografie: BMW

Ten přes osmistupňovou automatickou převodovku posílá sílu na všechna čtyři kola. V řeči zážitků to znamená směs suverenity a trakce. Kolik auto stojí? Nevím, tohle se oficiálně neřeší. Navíc se mluví o tom, že všechna auta už jsou zamluvena, zarezervována, rozebrána. Kdybych si měl tipnout, řekl bych třeba třicet milionů Kč. Ale možná jsme daleko od věci. Co byste si mysleli vy? Budu moc rád za vaše vyjádření dole pod článkem. Co vím, tak jeden z padesáti vyrobených exemplářů by měl dorazit i do Česka, tak třeba ho uvidíme na vlastní oči.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Kolik byste za něj dali?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články