Tohle auto má být snem Čechů. Dojezd 2 000 km, luxus Mercedesu, velikost Superbu a cena Dacie

Nové čínské kombi má velké ambice, širokou výbavu a téměř neuvěřitelný dojezd. Dokáže zastínit naši tuzemskou značku?

i Zdroj fotografie: BYD
                   

Když se na trhu objeví kombi, které slibuje prostor na úrovni Škody Superb Combi a současně papírový dojezd až 2 000 km, zpozorním. I přes všechny debaty o tom, jestli se velká rodinná auta ještě vyplácejí. Zvlášť když za tím stojí automobilka, která už u nás funguje oficiálně, ale na velký prodejní průlom stále čeká. Teď vytahuje trumf v podobě novinky, jež se v domovské Číně už prodává a do Česka má dorazit v září.

Čína dala světu dobré věci, třeba kung pao nebo papír

Jmenuje se BYD Seal 6 DM-i a nesází jen na okázalá čísla v tiskové zprávě. Stojí za ní plug-in hybridní technika s dvěma jasně rozlišenými variantami a karoserie, která je na kombi velmi podstatná. Délka 4 850 mm a rozvor 2 790 mm, tedy proporce, které se na délku velmi těsně potkávají s aktuálním Superbem Combi. V redakci AutoŽivě obvykle nepíšeme tak, abychom vyvolali senzaci. A ani tady to nemá tak být. Ale srovnání s tuzemskou značkou se nabízí. Škoda je tady doma a auta srovnatelná s její nabídkou se prostě do porovnání hodí.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: BYD

I zákazníci budou sami srovnávat. Praktická stránka? Zavazadelník o objemu 670 litrů a po sklopení zadních opěradel až 1 535 litrů. Čísla, která v reálu znamenají, že kufr nebude slabé místo a víkendový přesun s kočárkem, koly nebo lyžemi nebude logistické cvičení. Pohon je plug-in hybridní a výrobce připravil dvě varianty. Základ vychází ze zážehového čtyřválce o objemu 1,5 litru s výkonem 100 koní. Ten spolupracuje s elektromotorem o výkonu 163 koní, přičemž zrychlení na 100 km/h má být otázkou 8,7 sekundy.

Dojezd 2 000 km je jako z říše snů, jaká bude ale realita?

Energii pro čistě elektrickou jízdu zajišťuje baterie s kapacitou 10 kWh, jež má vystačit na 80 km bez spuštění spalovacího motor. Silnější alternativa používá stejný spalovací agregát, ale silnější elektromotor s výkonem 218 koní a větší akumulátor o kapacitě 18 kWh. Díky čemuž stoupá čistě elektrický dojezd na 150 km. Současně je tady pro plug-in hybridy netradičně velká palivová nádrž, 65 litrů, a to je právě důvod, proč výrobce udává kombinovaný dojezd až 2 000 km. Jde o údaj, který v kontextu běžných cest může výrazně srazit počet zastávek.

iZdroj fotografie: BYD

Interiér má být bohatě vybavený, 12,8palcový infotainment, digitální přístrojový štít, klimatizace, vyhřívaná i odvětrávaná sedadla. Systém V2L a ve vyšších výbavách podle výrobce dokonce vzduchové odpružení nebo lednička. Tedy prvky, které v této třídě nejsou samozřejmostí a mohou rozhodnout. Pokud někdo hledá univerzální auto pro rodinu i dlouhé služební přesuny, třeba ho to zaujme.

Když se vrátím k ceně, nelze dělat závěry bez oficiální české částky, ta zatím k dispozici není. Ale hrubý obrázek lze načrtnout. Já bych tipoval, že kolem 800 tisíc Kč by v tuzemském prostředí dávala nabídka smysl. Zejména s ohledem na to, že jde o kombi větší než Octavia.

Na oficiální cenu se zatím čeká a ta o (ne)úspěchu rozhodne

Pro mnoho zájemců by to byla atraktivní nabídka poměru ceny a užitné hodnoty. Podle dostupných zdrojů by se nové kombi u nás opravdu prodávat mělo. Český BYD ho na webu zatím nemá. Ale co jsem slyšel, tak prodej by měl odstartovat hned začátkem září. Co si o autech značky BYD myslíte vy? Oceníme všechny komentáře dole pod článkem. My (tedy já určitě) máme o čínských vozech jasný obrázek.

Koupíte si BYD?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články