Škoda a Toyota mají rivala, který dělá všechno lépe za méně peněz. Auto s tak zajímavými vychytávkami jsme ještě neviděli

Preference kombíků je v ČR stále markantní. A nový model, který byl před pouhými pár dny představen, dokáže právě v tomto provedení vozu nabídnout opravdu hodně.

i Zdroj fotografie: BYD
                   

BYD Seal 6 DM-i je v rámci vozů střední třídy jedním z největších překvapení letošního roku. Nový plug-in hybridní model, který konečně dorazil i do České republiky, bude k dispozici v kombíku a následně i ve verzi sedan. A jedná se o přímého konkurenta naší Octavie, ale i Toyoty Corolla a VW Golf, které spadají do stejné kategorie. Právě proto se na něj redakce AutoŽivě rozhodla zaměřit a přinést vám o voze detailní informace.

Vozy BYD, které vyrábí čínská automobilka, sází v Evropě na velmi dlouhý dojezd, bohatou praktickou výbavu a komfort srovnatelný se standardem evropských vozů. BYD Seal je v naší zemi v nabídce teprve pár dní, nicméně skutečnost, že by mohl ubrat Škodovce na zákaznících, je už nyní zcela evidentní.

Super dlouhý dojezd a velký kufr navrch

Seal 6 s délkou 4 850 mm a rozvorem 2 790 mm je velmi zajímavý už jen tím, že dokáže ujet na čistě elektrický pohon reálně naprosto parádních 100 km (jedná se o jeden z nejdelších elektro dojezdů v případě plug-in hybridů vůbec), přičemž jeho celkový dojezd s plně nabitou baterií a plnou nádrží je až 1 350 km.

i

Tento kombík má také pořádně velký zavazadelník a nabízí 675 litrů, což je o 35 litrů více, než kolik má za pátými dveřmi kombíková oktávka. V zavazadelníku je k dispozici klasická zásuvka, kterou lze využít pro nejrůznější nabíjení varné konvice, elektrického vařiče, dofukovače člunu apod.

Hodně zajímavé vychytávky

Interiér Seal 6 je přísně moderní, poměrně strohý, ale nepůsobí lacině. Pod volantem i na palubní desce najdeme větší formáty displejů (centrální má 12,8 palce) se zdařilou grafikou i poměrně rychlou odezvou. A pro zajímavost úpravu teploty klimatizace lze provést například přejetím třemi prsty po centrálním dotykovém displeji. A když mluvím o pozoruhodnostech, pak je tu ještě jedna, která mě zaujala.

K vozu totiž u sebe nemusíte nosit fyzický klíček, ale můžete si jeho elektronickou formu nahrát do mobilu a jednoduše pak vůz odemykat mobilem. Ale navíc jej můžete z telefonu dokonce i odeslat libovolné osobě v případě potřeby. Součástí výbavy je adaptivní tempomat, rychlá bezdrátová nabíječka mobilu s odvětráním a prakticky kompletní paleta jízdních asistentů.

i

Sedadla vozu jsou pohodlná a ta přední navíc elektronicky polohovatelná a odvětrávaná. V Sealu je dostatek místa v oblasti ramen, hlavy a dokonce i kolen v zadní části kabiny. Vůz má příjemně tuhý podvozek a citlivé řízení.

Pěkný výkon, spotřeba i cena

Motorizace kombík Seal 6 DM-i Touring je postavená na benzínovém čtyřválci s objemem 1,5 litru, který v rámci spolupráce s elektrobaterií dosahuje celkového výkonu 135 kW (184 koní) nebo 156 kW (212 koní) podle dané verze. Ta slabší se jmenuje Boost a silnější Comfort. Zrychlení se dle modelu pohybuje od 8,5 do 8,9 vteřiny a maximální rychlost Sealu je 180 km/h. Spotřeba se pohybuje v rozpětí 1,7 až 2,3 litru v případě, kdy budete poctivě dobíjet elektrobaterii. Jinak budete muset počítat s 6,4 litry na 100 km. Vůz je možné doma dobíjet ze zásuvky a plné nabití z nuly trvá do pěti hodin.

iZdroj fotografie: BYD

A kolik že stojí oba modely? Slabší variantu BYD Seal 6 DM-i Touring Boost je možné koupit za 943 000 Kč a silnější model Seal 6 Comfort Lite pak za 1 109 000 Kč. Pro srovnání vůz Škoda Octavia Combi iV hybrid ve 204koňovém hybridu je možné pořídit za 1 169 900 Kč.

Pozoruhodné kombi, ale na tlačítka zapomeňte

BYD určitě dává smysl pro běžné české rodiny, které hledají kombi s velmi dobrým prostorem v kabině i zavazadelníku, preferují komfort a prakticky kompletní skladbu nejmodernějších technologií s dopadem na bezpečnou jízdu. Vynikající dojezd, nízká spotřeba a i velmi pěkná pořizovací cena, to všechno dokáže nové kombi z Číny nabídnout v jednom balení.

Jen pokud upřednostňujete nejnovější trend v podobě manuálních ovládacích prvků, tak v případě BYD budete zklamaní. Ale tak to prostě nové čínské vozy mají nastavené.  

Vybrali byste si Škodu, Toyotu, nebo BYD?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články