Preference kombíků je v ČR stále markantní. A nový model, který byl před pouhými pár dny představen, dokáže právě v tomto provedení vozu nabídnout opravdu hodně.
BYD Seal 6 DM-i je v rámci vozů střední třídy jedním z největších překvapení letošního roku. Nový plug-in hybridní model, který konečně dorazil i do České republiky, bude k dispozici v kombíku a následně i ve verzi sedan. A jedná se o přímého konkurenta naší Octavie, ale i Toyoty Corolla a VW Golf, které spadají do stejné kategorie. Právě proto se na něj redakce AutoŽivě rozhodla zaměřit a přinést vám o voze detailní informace.
Vozy BYD, které vyrábí čínská automobilka, sází v Evropě na velmi dlouhý dojezd, bohatou praktickou výbavu a komfort srovnatelný se standardem evropských vozů. BYD Seal je v naší zemi v nabídce teprve pár dní, nicméně skutečnost, že by mohl ubrat Škodovce na zákaznících, je už nyní zcela evidentní.
Super dlouhý dojezd a velký kufr navrch
Seal 6 s délkou 4 850 mm a rozvorem 2 790 mm je velmi zajímavý už jen tím, že dokáže ujet na čistě elektrický pohon reálně naprosto parádních 100 km (jedná se o jeden z nejdelších elektro dojezdů v případě plug-in hybridů vůbec), přičemž jeho celkový dojezd s plně nabitou baterií a plnou nádrží je až 1 350 km.
Tento kombík má také pořádně velký zavazadelník a nabízí 675 litrů, což je o 35 litrů více, než kolik má za pátými dveřmi kombíková oktávka. V zavazadelníku je k dispozici klasická zásuvka, kterou lze využít pro nejrůznější nabíjení varné konvice, elektrického vařiče, dofukovače člunu apod.
Hodně zajímavé vychytávky
Interiér Seal 6 je přísně moderní, poměrně strohý, ale nepůsobí lacině. Pod volantem i na palubní desce najdeme větší formáty displejů (centrální má 12,8 palce) se zdařilou grafikou i poměrně rychlou odezvou. A pro zajímavost úpravu teploty klimatizace lze provést například přejetím třemi prsty po centrálním dotykovém displeji. A když mluvím o pozoruhodnostech, pak je tu ještě jedna, která mě zaujala.
K vozu totiž u sebe nemusíte nosit fyzický klíček, ale můžete si jeho elektronickou formu nahrát do mobilu a jednoduše pak vůz odemykat mobilem. Ale navíc jej můžete z telefonu dokonce i odeslat libovolné osobě v případě potřeby. Součástí výbavy je adaptivní tempomat, rychlá bezdrátová nabíječka mobilu s odvětráním a prakticky kompletní paleta jízdních asistentů.
Sedadla vozu jsou pohodlná a ta přední navíc elektronicky polohovatelná a odvětrávaná. V Sealu je dostatek místa v oblasti ramen, hlavy a dokonce i kolen v zadní části kabiny. Vůz má příjemně tuhý podvozek a citlivé řízení.
Pěkný výkon, spotřeba i cena
Motorizace kombík Seal 6 DM-i Touring je postavená na benzínovém čtyřválci s objemem 1,5 litru, který v rámci spolupráce s elektrobaterií dosahuje celkového výkonu 135 kW (184 koní) nebo 156 kW (212 koní) podle dané verze. Ta slabší se jmenuje Boost a silnější Comfort. Zrychlení se dle modelu pohybuje od 8,5 do 8,9 vteřiny a maximální rychlost Sealu je 180 km/h. Spotřeba se pohybuje v rozpětí 1,7 až 2,3 litru v případě, kdy budete poctivě dobíjet elektrobaterii. Jinak budete muset počítat s 6,4 litry na 100 km. Vůz je možné doma dobíjet ze zásuvky a plné nabití z nuly trvá do pěti hodin.
A kolik že stojí oba modely? Slabší variantu BYD Seal 6 DM-i Touring Boost je možné koupit za 943 000 Kč a silnější model Seal 6 Comfort Lite pak za 1 109 000 Kč. Pro srovnání vůz Škoda Octavia Combi iV hybrid ve 204koňovém hybridu je možné pořídit za 1 169 900 Kč.
Pozoruhodné kombi, ale na tlačítka zapomeňte
BYD určitě dává smysl pro běžné české rodiny, které hledají kombi s velmi dobrým prostorem v kabině i zavazadelníku, preferují komfort a prakticky kompletní skladbu nejmodernějších technologií s dopadem na bezpečnou jízdu. Vynikající dojezd, nízká spotřeba a i velmi pěkná pořizovací cena, to všechno dokáže nové kombi z Číny nabídnout v jednom balení.
Jen pokud upřednostňujete nejnovější trend v podobě manuálních ovládacích prvků, tak v případě BYD budete zklamaní. Ale tak to prostě nové čínské vozy mají nastavené.