O celoročních pneumatikách se mluví jako o určitém kompromisu, který se nikdy nevyrovná kvalitním letním a zimním. Zároveň je nutné dodat, že existuje roční období, kdy se naopak mohou jevit jako nejlepší volba. A toto období právě nastalo. Je to podzim, konkrétně potom babí léto.

Počasí je nevyzpytatelné

Všichni to známe. Ráno atakují teploty bod mrazu a někdy klesají i pod něj. A to už je obdobní určené pro nazutí zimních pneumatiky. Odpoledne však teploty stoupají i k 20 stupňům, což je zase teplota vhodná pro ty letní. Řidiči by tak pro dosažení ideálních vlastností měli ráno jezdit na zimních a odpoledne na letních, což je z hlediska reálného provozu nesmysl. Proto se do hry dostává celoroční pneumatika.

Ideální volba na přechodné období

Když mluvíme o použití celoroční pneumatiky v létě nebo v zimě, jsou zmiňována negativa, jelikož ani na jedno období není stavěná. Na rozmezí teplot, které je právě v tuto dobu je tento typ pneumatiky jako stvořený. Má dobré vlastnosti při nižších teplotách a zvládne i ty vyšší. V prvním případě může selhávat ta letní, v druhém ta zimní.

Ideální na podzim a na jaro

Zimní pneumatiky tak mohou mít na vozech své místo, ale je třeba správně vytipovat dobu kdy je obout a kdy už je vyměnit za klasické obutí na zimu nebo na léto. Celoroční pneumatika se může hodit jak na podzim, tak i na jaro. S ní tak může vůz získávat podstatně lepší vlastnosti, než je tomu v případě klasické zimní nebo letní.

Výhod je řada

Jaké výhody může celoroční pneumatika přinášet? V první řadě může celkově zlepšit jízdní vlastnosti vozu. Dále nelze zapomínat ani na to, že se tolik neopotřebuje oproti letní nebo zimní. Dalším jejím kladem může být i pozitivní vliv jak na hlučnost, tak i na spotřebu. Zde však hodně záleží na konkrétním modelu a typu. Dané parametry jsou uváděny na takzvaném štítku pneumatiky.