Češi se již brzy dočkají atraktivního SUV. Zatím si ho mohou vyzkoušet na svém telefonu

Novinka na trhu SUV je prvním výsledkem spolupráce mezi evropským Fordem a VW. Vyrobeno v Německu by se mohlo stát zajímavou alternativou čínské produkce.

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Doby, kdy jsme se chodili dívat na nová auta do showroomu k prodejcům, jsou zřejmě definitivně pryč. Nic sice nenahradí osobní pocit z usednutí do interiéru, „osahání“ si všech ovladačů, vyzkoušení pohodlí sedaček nebo nasátí vůně zcela nového vozu, ale na to často dojde až před samotným nákupem. Pro všechny ostatní informace dnes máme internet a digitální média, kterými nás výrobci a prodejci zahrnují ještě přes samotným uvedením na trh. V tomto případě tedy opravdu s nádechem malé revoluce. Pojďme se na to podívat společně.

Nové auto součástí počítačové hry

Na této adrese se totiž můžete ponořit do vaší „osobní počítačové hry“, do virtuální reality s vaším novým vozem, nakonfigurovat si jej dle vlastních požadavků, zvolit prostředí, ve kterém se budete pohybovat (a třeba i snímání kamerou z dronu), a pustit se do jízdy. Celé to funguje překvapivě dobře a poskytne vám to zážitek výrazně lepší než standardní konfigurátory na stránkách automobilek nebo někdy poněkud odosobněná videa. Tady sedíte za volantem přímo vy, s autem ve vámi zvolené barvě a s hudbou na palubě dle vašeho vkusu. Inspirativní přístup. A zajímavé auto, to především.

iZdroj fotografie: Ford

Tím autem je nový Ford Explorer, postavený na platformě VW MEB a navržený a vyráběný v Kolíně nad Rýnem. Jde o první produkt spolupráce mezi VW a Fordem a jako takový je cílen striktně na evropské zákazníky. „Jedná se o moderní elektrické vozidlo, které kombinuje německé technické znalosti s nápadným americkým stylem,“ uvedl Ford v prohlášení. To zní klasicky nadneseně, jak už tato úvodní marketingová prohlášení nadnesená bývají, nicméně originální design se novému SUV od Fordu upřít nedá.

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž

Tím spíš, že je postaven na stejné platformě, jakou používá ID. řada od VW, kde s nápaditostí designu naopak poměrně šetřili (až na ID.Buzz, pochopitelně). Nový Explorer je první v řadě inovativních elektrických modelů od Fordu a připravuje cestu pro kompletní transformaci nabídky značky v Evropě. To může staromilcům znít poněkud nelibě, ale trochu uklidnit by je mohl tento údaj. Nová baterie Fordu Explorer má zvládnout dobití z 10 na 80 % za 25 minut na veřejné nabíječce. To už není tak hrozné číslo.

iZdroj fotografie: Ford

S volitelným pohonem všech kol a kompletní sadou digitálních pomocníků na palubě se tak může jednat o zajímavou alternativu k současné evropské elektro nabídce. A mimochodem zajímavou alternativou k elektro produkci i naší Škody. Zavazadlový prostor nabídne 470 litrů, 17litrová konzola mezi řidičem a spolujezdcem pak pojme až 15palcový notebook. Samozřejmostí jsou přihrádky včetně té za velkým 15“ dotykovým displejem SYNC Move. Stejně jako sedadla s ventilací a masážní funkcí nebo bezdotykový systém otevírání kufru.

Detaily rozhodují a Ford to ví

Na interiéru si Ford dal obzvlášť záležet, starý Ford Explorer ve srovnání s tímto nejnovějším nositelem hrdého jména vypadá jako prehistorický dinosaurus. Futuristické estetice exteriéru odpovídají již zmíněná komfortní sedadla nebo zajímavě řešený soundbar s ambientním podsvícením. Taková řešení jsou obvykle typičtější pro koncepční modely než sériová rodinná vozidla. Navíc za rozumnou cenu: základní model bude Ford nabízet za 1,1 milionu korun. Což s ohledem na to, jak Explorer vypadá a co nabízí, je poměrně adekvátní částka. Co myslíte?

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Jak se vám líbí nový nositel tradičního jména?

Zdroj: Ford
Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články