Český stát někomu zabavil opravdovou raritu, psychedelické BMW M6 s motorem V10. A prodává ho za pofidérní cenu

Tu a tam se stane, že se někdo úplně „nedohodne“ se státem a ten mu následně zabaví auto. A pak se jej snaží prodat, jak to jenom jde. Octavií jsou stovky, BMW M6 jenom jedna.

i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Že se občas někomu přihodí ono klasické „nedorozumění s místní policií“, když bychom tedy měli ocitovat hlášku z filmu Temný rytíř, a následně přijde (krom jiného) o svůj automobil (nebo svoje automobily), jsme tady již několikrát psali. Zabavená auta bývají různá, od staré Fabie nebo Octavie se zůstatkovou cenou šrotu až po Dodge Challenger nebo Audi Allroad. I o nich jsme již psali, dnes máme ale ještě větší raritku: svého času to nejsportovnější, co jste si za svoje peníze mohli v Mnichově koupit. Pojďme spolu na deset válců od loupežníků.

Desetiválce byly tehdy v kursu

Mnichovské GT M6 vycházelo ze svého civilnějšího sourozence, fenomenální M5. Po E39 s V8 motorem chtěli v Mnichově ještě něco šílenějšího, a tak jste po otevření kapoty u modelu M5 E61 viděli opravdovou masu železa s magickým V10 na krytu hlavy válců. A výkonem 373 kW neboli 508 koní. Nutno dodat, že v tom mnichovští nebyli sami: v té době jste mi mohli koupit u konkurence dokonce „rodinné kombi s V10 motorem“. Ano, máme na mysli Audi RS6 s motorem z Gallarda, navíc „oturbeným“. Zvláštní doba. Když dnes otevřu kapotu, čtu tam „mild hybrid“.

iZdroj fotografie: ÚZSVM

Je tedy celkem ironie, že cestu k ryzímu zážitku ze spalovacího procesu a benzínové nirváně vám dnes zprostředkuje český stát. To je vpravdě netušená souvislost a nejsem asi sám, komu vyloudí úsměv na rtech. Zabavená M6 však bohužel není ve zcela ideální kondici, velmi mírně řečeno. Nevíme, kdo z českých desperátů (nebo zahraničních desperátů) vůz používal, ale troufneme si tipnout, že nedostatek financí (a času, případně obojího dohromady) vedl k tomu, že jinak úžasnému stroji se nedostávalo patřičné péče.

Loupežníci neměli peníze na údržbu

Důsledkem čehož je nejen celkově hodně zanedbaný stav (byť popisek k vozu v tomto směru malinko svádí k jinému názoru – obchodního ducha stát zkrátka nezapře a klamavá reklama se u něj zřejmě nepočítá), ale především jedna zásadní vada. Tou je chyba převodovky, kterou hlásí palubní počítač a která stojí za uvedením vozidla do nouzového režimu. Není s ním tedy možná akcelerace a je v podstatě zralé maximálně na převoz do servisu. Ideálně značkového.

iZdroj fotografie: ÚZSVM

Závada převodovky sice může být banalita typu hladina oleje nebo nějaké čidlo, nicméně také nemusí. A spolu s výměnou čelního skla a dalšími věcmi vás pak faktura ze servisu může překvapit šestimístnou částkou. Vzhledem k tomu, že stát jako vyvolávací cenu (a tedy nejmenší, za kterou je ochotný auto prodat) uvádí 726 500 korun, je na zvážení, jestli to celé má vůbec smysl. Osobně si myslím, že nemá. V podobné cenové hladině jsou už k mání vozy bez nejmenšího technického problému.

iZdroj fotografie: ÚZSVM

Což je mimochodem možná důvod, proč do aukce pořádané ÚZSVM nikdo nepřihodil ani těch 5 tisíc korun coby nejmenší příhoz. Uvidíme, jestli stát nezlevní. Za polovinu požadované částky už by to auto bylo zajímavé, takto ale myslím nikoli. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Za kolik byste ho byli ochotni koupit?

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články