Chiptuning? Jedině bez rizika od profesionálů z Xtuning. Chytrá úprava řídicí jednotky zvýší výkon a sníží spotřebu

Motor musí i po chiptuningu zůstat stejně spolehlivý, jako byl před úpravami. Našli jsme firmu, která zná a dodržuje nejen toto pravidlo.

i Zdroj fotografie: Xtuning
                   

Chiptuning je asi nejoblíbenějším způsobem úpravy motoru, a to už drahnou řádku let. Od všelijakých „krabiček“ z počátků devadesátých let se úpravy parametrů motoru nakonec ustálily na přeprogramování a úpravě řídicí jednotky motoru tak, aby její „přemapování“ splnilo různé požadavky. Ať již na snížení spotřeby paliva, nebo na zvýšení výkonu (točivého momentu) motoru. Základním kamenem každé úpravy je však zachování spolehlivosti motoru. A jednou z nejlepších firem v tomto oboru je pak jihlavský Xtuning.

Jedinečný v přístupu k zákazníků i automobilům

Čím je vlastně Xtuning natolik výjimečný? Především svým přístupem a vztahem ke svým klientům. Ke každému se tady přistupuje individuálně a individuálně se také posuzuje, co je možné s vozidlem klienta provést. V diskusi se zákazníkem si obě strany ujasní, co od výsledků čekají, nový software se pak upraví přímo pro konkrétní vozidlo. V potaz se přitom bere rok výroby, ujeté kilometry, typ převodovky a stávající výkon motoru, aby se zachovala životnost motoru, emisní limity a další důležité faktory a komponenty.

iZdroj fotografie: Xtuning

Původní software se před jeho přehráním zálohuje a je vždy uchován u Xtuning pro případ, kdybyste se z jakéhokoli důvodu rozhodli pro návrat k původním hodnotám. Před každým úkonem je tedy proveden test aktuálních parametrů vašeho vozu. Podle něj se rozhodne, jaký stupeň úprav bude proveden a s jakým předpokládaným přínosem, ať již ve zvýšení výkonu / kroutícího momentu, tak v úspoře paliva.

Nejen chiptuning osobních vozidel však tvoří náplň činnosti Xtuningu. Mezi další patří zejména:

Softwarové úpravy řídicích jednotek

  • Zvýšení výkonu, snížení spotřeby (chiptuning)
  • Kontrola SW (zdali je v řídicí jednotce korektní SW)
  • Opravy SW – opravy poškozených souborů od amatérských upravitelů
  • Úpravy řazení automatických převodovek

Řešení problémů s filtry pevných částic

  • čištění pomocí nejmodernější technologie
iZdroj fotografie: Xtuning

Opravy řídicích jednotek a elektroniky

  • Opravy řídicích jednotek
  • Klonování řídicích jednotek

Úpravy nejen pro osobní automobily

Zajímavostí přitom zůstává, že profesionální chiptuning jihlavská firma nenabízí jen pro osobní automobily, ale taktéž pro zemědělské stroje a nákladní automobily. I v nich jsou moderní turbodiesely a i tady je ku prospěchu, když se podaří z motoru dostat nějaký ten kilowatt výkonu navíc při současné úspoře paliva. S aktuálními cenami nafty je každý ušetřený litr paliva cenným bonusem, speciálně když máte například flotilu desítek/stovek vozů a měsíční spotřebu v desítkách tisíc litrů.

Navíc je takto ověřena i spolehlivost úpravy řídicích jednotek. Neb stavební stroje (stejně jako nákladní vozy) opravdu nejezdí na tuningové srazy a nemají úpravy jen „pro parádu“, musí v první řadě fungovat a vydělávat. Nikdo by si tak u svého vytíženého výrobního prostředku žádnou nespolehlivou úpravu nedovolil. Tyto „průmyslové“ divize Xtuningu, pojmenované AgroECOPower a TruckECOPower, jsou tak nakonec i zajímavým důkazem potvrzujícím funkčnost vlastního softwaru a jeho aplikace.

Dynamometry ATX dyno

Další službou související se zvyšováním výkonu/točivého momentu je nabídka dynamometrů neboli „brzd“ pro měření výkonu a kroutícího momentu. ATX-dyno se od roku 2015 postupně etablovala jako výrobce vysoce kvalitních dynamometrů pro obory automobilového průmyslu, zemědělské techniky, motocyklů, průmyslových strojů a motorů, kde plně využívá své letité zkušenosti a vlastní odborné znalosti. Na přiloženém videu je mimochodem na dynamometru k vidění malá „rallye“ Toyota Yaris GR.

iZdroj fotografie: Xtuning

A že je na co se dívat. Pokud si někdo troufne na motorkářský klenot od Toyoty a dokáže jeho (již tak působivé) hodnoty ještě vylepšit, dá se předpokládat, že své práci opravdu rozumí. A jak to přesně dopadlo v číslech? Z původních 192kW / 360Nm se po softwarové úpravě stalo 224 kW (neboli 305 koní) a 430 Nm. Laděné výfuky k tomu přidaly ještě 32kW / 70 Nm, finále je tedy 256 kW (349 koní) a 500 Nm. Wow. Klobouk dolů.

Závěrem? Ne každý z nás má kapesní raketu od Toyoty schopnou „vypráskat“ daleko větší vozy, a to nejen na okruhu. Nicméně i pro vaše „obyčejné“ auto mají u Xtuningu nachystaný program, který mu pomůže jak co do výkonu, tak i v úspoře paliva. Všechny další informace najdete v odkazu pod článkem, neváhejte se ozvat, specialisté z Xtuningu jsou připraveni vyhovět všem vašim přáním!

Nezkusíte trochu „poladit“ i vaše auto?

Zdroj: XTuning
Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články