Co musí vydržet podvozek automobilu při vjezdu do výmolu?

                   

Díry a výmoly na silnicích jsou noční můrou každého řidiče. Možná snad jen majitelé autoservisů ocení nekvalitní povrch a zklamané řidiče čekající na opravu svých dopravních prostředků.

Bohužel téměř každý za svou řidičskou kariéru občas do nějakého výmolu najede a zejména odpružení vozu dostane pořádně zabrat. Někdy pocítíme lehký náraz, jindy slyšíme velkou ránu, či dokonce ucítíme bolest, při velké ráně. Proto již u navrhování podvozku musí konstruktéři brát v potaz odolnost produkovaných vozů.

Na videu níže můžeme vidět, co vše se s autem při nárazu děje. Autor videa získal zdarma od dealerství vozidel Mercedes E 320 CDI, který byl dva roky nehnutě odstaven. Na voze bylo potřeba nejdříve udělat pár drobných oprav (výměna předních prasklých pružin, odstrojení všeho, co šlo, aby bylo vidět, co se děje v útrobách vozu).

Po výrazném zatěžkávacím testu bylo auto zralé na vrakoviště, což je nepříjemné sledovat. Nicméně nám pořízené video detailně přiblíží, co se s vozem při nárazech odehrává. Můžeme si tak vzít ponaučení, že si máme dávat na silnicích pozor na výmoly. Možná i úřady a stát přijde postupem času na to, že je potřeba se o silnice lépe starat. Ostatně si za stav vozovek z daní platíme nemalé částky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Spolupráce Ruska a Íránu je rozsáhlejší, než se může zdát: těží z ní obě země, islámská republika hlavně ucítila možnost značné modernizace
Události247.cz
Události247.cz
Nechutná praxe: Některé obchody prodávaly zákazníkům jídlo prošlé až dva roky
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Buddhističtí mniši mumifikovali svá těla zaživa. Znamenalo to nejméně 2 000 dní dobrovolného utrpení
adbz.cz
adbz.cz
Odolná střecha je komplexní práce. Na co nesmíte zapomenout?