U automatických převodovek se při zařazení zpátečky během jízdy vpřed zpravidla nestane vůbec nic. Opravdu! Je tomu tak proto, že automatické převodovky mají zabudovanou funkci "reverse Inhibit", která znemožňuje systému poslechnout tento pokyn, pokud vozidlo nestojí. https://www.youtube.com/watch?v=pKiEz3gB0_Y Vlastně, pokud je v moderním autě zařazena couvací rychlost, auto reaguje podle předem určeného schématu. Například některé automobily mohou zapnout couvací kameru (pokud je k dispozici), zatímco jiné mohou na displeji zobrazit zprávu - "Snažíš se couvat, kámo, ale já ti to nedovolím, pokud nezastavíš."

2. Moderní auta s manuální převodovkou

Pokud jde o zkoušení stejné akce v autě s manuálem - tedy zařazení zpátečky během jízdy vpřed - mohou se stát různé věci. Za prvé, auto s manuální převodovkou má fyzické zámky. Proto, když se někdo pokouší zařadit zpátečku během jízdy vpřed, je to téměř nemožné. Nicméně, pokud násilím zasunete řadicí páku do dráhy zpátečky při jízdě dopředu, znamená to, že nutíte systém vozu dělat něco, do čeho se mu rozhodně nechce. https://www.youtube.com/watch?v=XQRkY8IgmnY Jinými slovy, pokud budete pokračovat v tomto pokusu, může to být nebezpečné pro systém převodovky. Z technického hlediska jsou synchrony ve vozidle s manuálem navrženy tak, aby řazení probíhalo hladce. Takže, v případě při pokusu o zařazení zpátečky se synchrony mohou snažit přizpůsobit se rychlosti hřídele. A při tomto procesu vznikne velké množství tepla, jehož důsledkem by bylo opotřebení pneumatik, kouř a nepříjemný zvuk. Jednoduše řečeno, znamená to, že společně s převodovkou by mohlo dojít k velkému poškození různých dalších částí automobilu.

3. Starší auta - úplně jiný průběh!

S manuální převodovkou bez synchronizace se dnes už nejspíš nesetkáte. Automatické převodovky starých vozů obvykle nemají funkci "Reverse Inhibit". Zařazení zpátečky při pohybu vpřed by tak teoreticky mělo zastavit motor. Jinými slovy, začnete zpomalovat, jak kdybyste jeli na neutrál. Znalost těchto tipů pro jízdu snad ukojilo vaši zvědavost, co se stane, když vozidlo opouštíte během jízdy, a doufejme, pomůže udržet bezpečnost!"/> Co se stane, když během jízdy vpřed zařadíte zpátečku? - AutoŽivě.cz

Co se stane, když během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

i Co se stane, když zařadíte zpátečku během jízdy vpřed? - podívejme se na to! Abychom mohli správně odpovědět, pojďme si auta rozčlenit podle typu převodovky. Nyní, bez dalšího zdržovaní, pojďme najít odpověď.

1. Moderní auta s automatickou převodovkou

U automatických převodovek se při zařazení zpátečky během jízdy vpřed zpravidla nestane vůbec nic. Opravdu! Je tomu tak proto, že automatické převodovky mají zabudovanou funkci "reverse Inhibit", která znemožňuje systému poslechnout tento pokyn, pokud vozidlo nestojí. https://www.youtube.com/watch?v=pKiEz3gB0_Y Vlastně, pokud je v moderním autě zařazena couvací rychlost, auto reaguje podle předem určeného schématu. Například některé automobily mohou zapnout couvací kameru (pokud je k dispozici), zatímco jiné mohou na displeji zobrazit zprávu - "Snažíš se couvat, kámo, ale já ti to nedovolím, pokud nezastavíš."

2. Moderní auta s manuální převodovkou

Pokud jde o zkoušení stejné akce v autě s manuálem - tedy zařazení zpátečky během jízdy vpřed - mohou se stát různé věci. Za prvé, auto s manuální převodovkou má fyzické zámky. Proto, když se někdo pokouší zařadit zpátečku během jízdy vpřed, je to téměř nemožné. Nicméně, pokud násilím zasunete řadicí páku do dráhy zpátečky při jízdě dopředu, znamená to, že nutíte systém vozu dělat něco, do čeho se mu rozhodně nechce. https://www.youtube.com/watch?v=XQRkY8IgmnY Jinými slovy, pokud budete pokračovat v tomto pokusu, může to být nebezpečné pro systém převodovky. Z technického hlediska jsou synchrony ve vozidle s manuálem navrženy tak, aby řazení probíhalo hladce. Takže, v případě při pokusu o zařazení zpátečky se synchrony mohou snažit přizpůsobit se rychlosti hřídele. A při tomto procesu vznikne velké množství tepla, jehož důsledkem by bylo opotřebení pneumatik, kouř a nepříjemný zvuk. Jednoduše řečeno, znamená to, že společně s převodovkou by mohlo dojít k velkému poškození různých dalších částí automobilu.

3. Starší auta - úplně jiný průběh!

S manuální převodovkou bez synchronizace se dnes už nejspíš nesetkáte. Automatické převodovky starých vozů obvykle nemají funkci "Reverse Inhibit". Zařazení zpátečky při pohybu vpřed by tak teoreticky mělo zastavit motor. Jinými slovy, začnete zpomalovat, jak kdybyste jeli na neutrál. Znalost těchto tipů pro jízdu snad ukojilo vaši zvědavost, co se stane, když vozidlo opouštíte během jízdy, a doufejme, pomůže udržet bezpečnost!
                   

Co se stane, když zařadíte zpátečku během jízdy vpřed? – podívejme se na to!
Abychom mohli správně odpovědět, pojďme si auta rozčlenit podle typu převodovky. Nyní, bez dalšího zdržovaní, pojďme najít odpověď.

1. Moderní auta s automatickou převodovkou

U automatických převodovek se při zařazení zpátečky během jízdy vpřed zpravidla nestane vůbec nic. Opravdu! Je tomu tak proto, že automatické převodovky mají zabudovanou funkci „reverse Inhibit“, která znemožňuje systému poslechnout tento pokyn, pokud vozidlo nestojí.

Vlastně, pokud je v moderním autě zařazena couvací rychlost, auto reaguje podle předem určeného schématu. Například některé automobily mohou zapnout couvací kameru (pokud je k dispozici), zatímco jiné mohou na displeji zobrazit zprávu – „Snažíš se couvat, kámo, ale já ti to nedovolím, pokud nezastavíš.“

2. Moderní auta s manuální převodovkou

Pokud jde o zkoušení stejné akce v autě s manuálem – tedy zařazení zpátečky během jízdy vpřed – mohou se stát různé věci.

Za prvé, auto s manuální převodovkou má fyzické zámky. Proto, když se někdo pokouší zařadit zpátečku během jízdy vpřed, je to téměř nemožné. Nicméně, pokud násilím zasunete řadicí páku do dráhy zpátečky při jízdě dopředu, znamená to, že nutíte systém vozu dělat něco, do čeho se mu rozhodně nechce.

Jinými slovy, pokud budete pokračovat v tomto pokusu, může to být nebezpečné pro systém převodovky. Z technického hlediska jsou synchrony ve vozidle s manuálem navrženy tak, aby řazení probíhalo hladce. Takže, v případě při pokusu o zařazení zpátečky se synchrony mohou snažit přizpůsobit se rychlosti hřídele. A při tomto procesu vznikne velké množství tepla, jehož důsledkem by bylo opotřebení pneumatik, kouř a nepříjemný zvuk. Jednoduše řečeno, znamená to, že společně s převodovkou by mohlo dojít k velkému poškození různých dalších částí automobilu.

3. Starší auta – úplně jiný průběh!

S manuální převodovkou bez synchronizace se dnes už nejspíš nesetkáte. Automatické převodovky starých vozů obvykle nemají funkci „Reverse Inhibit“. Zařazení zpátečky při pohybu vpřed by tak teoreticky mělo zastavit motor. Jinými slovy, začnete zpomalovat, jak kdybyste jeli na neutrál.

Znalost těchto tipů pro jízdu snad ukojilo vaši zvědavost, co se stane, když vozidlo opouštíte během jízdy, a doufejme, pomůže udržet bezpečnost!

Zdroj: , , ,
Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruští piloti mají nad ukrajinskými bezkonkurenční výhodu: vidí je totiž mnohem dříve a pálit mohou z dálky až 400 km, bránit se jim nemohou
Události247.cz
Události247.cz
Nejistý osud Ruska: Pád Putina bude možná horší, než konec Stalina. Na místo šéfa Kremlu může nastoupit někdo daleko krutější
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Z obyčejného dronu může být po chvilce nebezpečná protitanková zbraň. Stačí jen standardní hlavice z RPG-7 a trocha izolepy
adbz.cz
adbz.cz
Loupání česneku už nebude noční můrou. Za pár sekund se dá úplně bez pomůcek oloupat celá palice