Diesel je náročnější na opravy
Dieselové vozy dokážou jezdit za mnohem levnější náklady v přepočtu na jeden kilometr. Pořizovací cena je ovšem mnohem vyšší, stejně tak, jako cena za údržbu vozu a servisní náklady. Vznětové motory pracují s vysokými tlaky a silami, a proto je jejich konstrukce složitější a náchylnější než u zážehové verze.
K dieselovému motoru je třeba přistupovat s větší opatrností a je nutné dodržovat zásady, aby nedocházelo k rychlejšímu opotřebení jednotlivých částí motoru. Nejčastěji prodávané dieselové vozy jsou v České republice objemy motoru od 1,6 l do 2,0 l.
Emise dieselových motorů mají negativní vliv na životní prostředí a zdraví člověka
V současnosti se vývoj dieselových motorů dostal na vysokou úroveň, jízda s nimi je takřka k nerozeznání od jízdy s benzinovým motorem. Horší je to už s výfukovými plyny a emisemi oxidu uhličitého, CO2 a dalšími škodlivými látkami, které jsou oproti benzinové verze několikanásobně vyšší. Výfukové plyny z dieselových motorů mají přímý vliv na živé organismy a značně ohrožují zdraví. To platí i u současně vyráběných, moderních, dieselových motorů.
Parametry výkonu motoru nepoukazují na rychlost
Ačkoli se automobilky rády vytahují s čísly o výkonu jednotlivých motorizací, nic z toho nám neřekne, o jakou živost doopravdy jde. Dieselový motor pracuje s polovičními otáčkami oproti benzinu, proto mají nižší spotřebu. Horší je to s rozjezdem, který je mnohem pomalejší. Navíc diesel potřebuje dlouhé převodové stupně. Proto ten samý motor v dieselu bude pocitově pomalejší, než ten samý motor v benzinové verzi.
Zapomeňte na sportovní jízdu
Do sportovních aut diesel prostě nepatří. Diesel pracuje v konstantních otáčkách, a jak roste zátěž, efektivita motoru klesá. Nepravidelný příval točivého momentu a příjemný zvuk linoucí se z výfuku si můžete dopřát jen u benzinu, v opačném případě se pocit sportovního řádění jednoduše ztrácí.