Cukr v palivové nádrži auta. Pravda a fikce o nebezpečí otřepaného triku

                   

Téměř každý motorista slyšel příběhy o tom, jak někdo někomu kvůli pomstě nebo z jiného důvodu nasypal do palivové nádrže cukr. Ten dokáže údajně zničit palivový systém a motor tak, že je posléze celé auto na odpis. Ale jaká je skutečnost? Představuje tento potravinářský výrobek skutečnou hrozbu pro motor a palivový systém automobilu? Možná je to všechno jen další urbánní mýtus, který se zrodil na přelomu 80. a 90. let.

Negativní dopad cukru na komponenty a ústrojí vozu není v žádném případě jen  jakýmsi „hororovým příběhem“, ale realistickou pravdou. Nicméně je fakt, že v celém tomto příběhu (jak se velmi často stává) je jedno malé „ale“. Lepší je tedy začít vysvětlením, jak cukr v palivu umí uškodit. Krystaly cukru se v benzínu nerozpustí, ale zůstávají v něm plavat. To znamená, že cukr představuje velmi reálnou hrozbu.

iZdroj fotografie: Adobe Stock

A teď k tomu zmíněnému „ale“. To spočívá v tom, že v palivovém systému automobilu je filtr (a některá auta jich mají i více než jeden), který zabraňuje pronikání různých nečistot z palivové nádrže do motoru.

iZdroj fotografie: Adobe Stock

Jakýkoli sediment vstupující do spalovacího systému by mohl způsobit poruchu pohonné jednotky nebo alespoň ztrátu energie. Oboje je naprosto nepřijatelné, a právě proto je tu řešení, které takové situaci spolehlivě zabrání.

i

Téměř každý motorista slyšel příběhy o tom, jak někdo někomu kvůli pomstě nebo z jiného důvodu nasypal do palivové nádrže cukr. Ten dokáže údajně zničit palivový systém a motor tak, že je posléze celé auto na odpis. Ale jaká je skutečnost? Představuje tento potravinářský výrobek skutečnou hrozbu pro motor a palivový systém automobilu? Možná je to všechno jen další urbánní mýtus, který se zrodil na přelomu 80. a 90. let.

Negativní dopad cukru na komponenty a ústrojí vozu není v žádném případě jen  jakýmsi „hororovým příběhem“, ale realistickou pravdou. Nicméně je fakt, že v celém tomto příběhu (jak se velmi často stává) je jedno malé „ale“. Lepší je tedy začít vysvětlením, jak cukr v palivu umí uškodit. Krystaly cukru se v benzínu nerozpustí, ale zůstávají v něm plavat. To znamená, že cukr představuje velmi reálnou hrozbu.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

A teď k tomu zmíněnému „ale“. To spočívá v tom, že v palivovém systému automobilu je filtr (a některá auta jich mají i více než jeden), který zabraňuje pronikání různých nečistot z palivové nádrže do motoru.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

Jakýkoli sediment vstupující do spalovacího systému by mohl způsobit poruchu pohonné jednotky nebo alespoň ztrátu energie. Oboje je naprosto nepřijatelné, a právě proto je tu řešení, které takové situaci spolehlivě zabrání.

Cukr se tedy nijak neliší od jiných kalů, které se v palivovém systému hromadí v průběhu času. A to znamená, že pro auto nepředstavuje zvláštní hrozbu.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

Samozřejmě, jako každý jiný odpad, pokud se dostane do nádrže, bude třeba cukr dříve či později odstranit. A proto budete s největší pravděpodobností muset vyjmout a propláchnout palivovou nádrž. U moderního auta to však není příliš složitý postup.

Cukr se tedy nijak neliší od jiných kalů, které se v palivovém systému hromadí v průběhu času. A to znamená, že pro auto nepředstavuje zvláštní hrozbu.

iZdroj fotografie: Adobe Stock

Samozřejmě, jako každý jiný odpad, pokud se dostane do nádrže, bude třeba cukr dříve či později odstranit. A proto budete s největší pravděpodobností muset vyjmout a propláchnout palivovou nádrž. U moderního auta to však není příliš složitý postup.

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články