Nové SUV Dacia zatlačilo konkurenci do kouta: Takové auto ještě nikdo nevyrobil. Zjistili jsme, proč po něm Češi šílí

Tenhle model od Dacie je jasná trefa do černého. A konkurenčním automobilkám nadělá spoustu vrásek na čele. Nejen cena, ale i výbava a prostornost z něj dělají jasný bestseller.

i Foto: AAA Auto / AutoŽivě
                   

Dacia Bigster letos vstoupila na český trh jako jednoznačně cenově nejdostupnější velké SUV. Tento model vyniká prostorným interiérem i velmi dobrou výbavou již v základu. K dostání je ve čtyřech motorizacích a s možností pohonu všech kol. Jak ukazují první ohlasy zákazníků i prodejní statistiky, tak Bigster naprosto mění pravidla hry ve svém segmentu. Jeho nízká cena i praktická univerzálnost již oslovila tisíce zákazníků. A nejen u nás, ale i třeba v Německu jde vůz mezi zákazníky doslova na dračku.

Velký formát a pěkný výběr motorů

Nový Bigster je pořádný kus auta. Toto velké SUV postavené na platformě CMF-B měří na délku 4,57 metru (to je o 26 cm více než v případě Dustera), rozvor má 2 702 mm a jeho světlá výška je 22 cm. Kabina Bigstera je pětimístná a zavazadelník nabízí objem 667 litrů podle konkrétní motorizace.

iZdroj fotografie: Foto: AAA Auto / AutoŽivě

Motorizace jsou v případě tohoto modelu k dispozici od LPG až po hybrid. Nejslabší je přitom benzínová verze TCe 130 s výkonem 96 kW (131 koní) s pohonem 4×4. Silnější jsou motorizace TCe 140 (benzín) a ECO-G 140 (LPG), které disponují výkonem 103 kW (140 koní).

iZdroj fotografie: Foto: AAA Auto / AutoŽivě

Následuje silnější benzínová motorizace TCe 130 4×4. Nejvýkonnější variantu představuje Hybrid 155, který kombinuje atmosférický motor 1.8 se dvěma elektromotory. Celkový výkon soustavy je v tomto případě 115 kW (tedy 156 koní). Tato verze se mimochodem chlubí spotřebou pod pěti litry na 100 km.      

Dostatečné zrychlení a paleta dostupných asistentů

Bigster má zrychlení podle motorizace v rozpětí od 9,7 do 11,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Vůz má robustní podvozek, který jej předurčuje pro jízdu v terénu. Navíc v něm můžete počítat s řadou jízdních asistentů, jako je aktivní systém nouzového brždění, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu nebo třeba varování před vozidlem v mrtvém úhlu. Komplexní kamerový sytem MultiView i rozpoznávání dopravních značek – to vše je v rámci Dacia Bigster k mání.  

Cenovka přímo brutálně nízká

Určitě vás zajímá, za kolik se právě Bigster prodává, když se v médiích pěje tolik chvály na jeho nízkou cenovku. Toto SUV začíná na fantastických 549 900 korunách v případě varianty Bigster TCe 140 Essential. V LPG motorizaci s označením Eco-G 140 je k dispozici od 552 000 korun a nejslabší model ve čtyřkolce TCe 130 stojí 607 000 korun. O 60 000 Kč je pak dražší Hybrid 155 a v rámci vrcholných verzí Extreme a Journey se vejdete podle výbavy do 715 000 korun.

iZdroj fotografie: Foto: AAA Auto / AutoŽivě

Ale pojďme se podívat i na to, jak si stojí Bigster cenově v porovnání s konkurencí, abyste si udělali představu, jak levný opravdu je. Cenově nejbližší auto ze stejné kategorie je MG HS, které stojí od 669 900 Kč. SSangYong Torres začíná na cenovce 699 900 Kč a Hyundai Tucson 749 900 Kč. Ještě dražší jsou pak Škoda Karoq (729 900 Kč) a Škoda Kodiaq (980 000 Kč).

Majitelé vůz chválí, nedostatky nejsou dramatické

Bigster je tak nekompromisně nejlevnější volbou nejen mezi velkými SUV, ale dokonce triumfuje i před menšími SUV modely. Výbavou i prostorem navíc svoje nejbližší konkurenty rovněž překonává. Zákazníci si v nové velké Dacii pochvalují robustnost vozu, ale i dostatek místa na nohy, široká pohodlná sedadla, ale i poměrně velký zavazadelník. Naopak jim ale nevyhovuje průměrná kvalita a spasování plastů v interiéru a na současnou dobu zrovna nepříliš kvalitní zobrazení kamery.    

iZdroj fotografie: Foto: AAA Auto / AutoŽivě

Ale pojďme se v krátkosti podívat i na názory majitelů modelu Bigster, kteří zareagovali na anketu AutoŽivě. Předně nám sdělil Marek T. z Berouna: „Koupil jsem letos pro svou rodinu Bigstera Hybrid 155. Cena byla mimořádně nízká, spotřeba na pěti litrech taky super a navíc je v něm parádní spousta místa. Už jsem si vyzkoušel i jízdu po polňačkách a chválím, jak auto filtruje nerovnosti.“

iZdroj fotografie: Foto: AAA Auto / AutoŽivě

Jaroslav Nový z Prahy je majitelem Bigsteru TCe 140 a pochlubil se nám slovy: „Po přechodu z Dustera na Bigstera mám pocit, že jsem se posunul o celou třídu výš. Velká sedadla, ovládací prvky, asistenti, to všechno mě nadchlo. Trochu jsem se bál kompromisů v komfortu, ale realita je nakonec výrazně lepší. Nějaké mouchy bych Bigsteru určitě našel, ale při jeho ceně nemám problém je autu odpustit.“

SUV, které nabourá prodeje konkurentů

Sám jsem ještě neměl možnost si Dacii Bigstera projet, do rukou se mi zatím dostal jen poslední Duster. Ale věřím, že to bude ještě o level zajímavější SUVéčko. A faktem je, že byla jen otázka času, kdy Dacia konečně přinese velký model SUV, aby byla její nabídka komplexní. Vůz dokázal zaujmout neuvěřitelně širokou základnu zákazníků po celé Evropě a je to další nový vůz, který absolutně zamíchá kartami v rámci konkurenčních modelů. Nedivím se, že na ten kompromis mezi cenou, prostorností a univerzálností čeští motoristé tak pozitivně reagují.  

Co říkáte na nový Bigster? Je to váš šálek kávy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články