Dacia Bigster prošla intenzivním týdenním testem redakce AutoŽivě, ve kterém jsme ji postavili před výzvy běžného českého rodinného života.
V redakci AutoŽivě máme rádi příjemná překvapení, ale u Dacie jsme už tak trochu zvyklí spíše na kompromisy než na nadšení. Jenže Bigster nás opravdu vyvedl z míry, tentokrát totiž rumunská značka nabízí víc než jen dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. Tohle auto byste od Dacie rozhodně nečekali. Vlastně jsme v redakci začali přemýšlet, jestli někdo z Renaultu náhodou nepopletl štítky a neposlal nám něco jiného.
Robustní design, který vás donutí otočit se
Když jsme Bigster poprvé viděli naživo, kolega Ondřej spontánně prohlásil: „Tohle že je Dacia?“ A vážně, design Bigsteru má daleko do nudných a uniformních tvarů, na které jsme byli zvyklí. Masivní přední maska, široké blatníky, výrazné LED světlomety, to vše dává vozu robustní a sebevědomý charakter. Ostatně délka 4,57 metru už není žádný drobek a na parkovišti u Lidlu vás rozhodně nikdo nepřehlédne. Jen doufejte, že si soused nebude myslet, že jste vyhráli ve sportce, protože Bigster opravdu působí dražším dojmem, než ve skutečnosti stojí.
Po usednutí dovnitř nám bylo hned jasné, že Bigster necílí jen na mladé řidiče, ale prakticky na každého, kdo potřebuje prostor. Kufr s objemem 667 litrů vás donutí přemýšlet, co ještě byste mohli vzít s sebou na dovolenou, a věřte, že místo se vždycky najde. Zadní sedadla, dělená v poměru 40/20/40, zvyšují praktičnost a kolega Ondřej si hned vyzkoušel, jestli se dozadu vejde jeho horské kolo. Odpověď? Ano, pohodlně. Stejně pohodlně se tam vešel i náš rodinný nákup z Lidlu, výbava na chalupu, a dokonce i zlatý retrívr kolegy Ondřeje.
Moderní výbava s drobnými muškami
Při pohledu na interiér byste možná ani nehádali, že sedíte v Dacii. Dvouzónová klimatizace, panoramatické střešní okno, elektricky ovládané páté dveře a velký 10,1palcový displej infotainmentu působí opravdu prémiově. Musíme ale férově dodat, že displej občas nereagoval tak svižně, jak bychom si přáli. I přesto jsme se cítili jako v autě mnohem vyšší cenové kategorie, což u Dacie rozhodně nebývalo zvykem. Infotainment bez problémů zvládl navigaci na rodinný výlet i Spotify playlist dětem.
Pod kapotou testované verze byl hybridní systém s benzinovým motorem 1,8 litru a elektromotorem, který dohromady produkuje 155 koní. Upřímně, žádné trhání asfaltu nečekejte, ale výkon je na běžné ježdění naprosto dostačující. Nejvíc nás ale překvapila spotřeba, při našem týdenním testu zahrnujícím výlety na chalupu, městský provoz a každodenní popojíždění s dětmi jsme se bez velké snahy drželi okolo 5 litrů na 100 kilometrů. Odhlučnění a komfort jízdy? Za nás jednoznačně palec nahoru.
Cena, která vyvolá rozruch
Když jsme se dozvěděli, že základní Bigster startuje na 549 000 Kč a hybridní verze na 665 000 Kč, nevěřili jsme vlastním očím. Redakční debata okamžitě sklouzla k tomu, zda Bigster vůbec má konkurenci? Škoda Karoq, Hyundai Tucson, Peugeot 3008? Ti všichni budou muset hodně přemýšlet, jak zareagovat. Jednoduše řečeno, Bigster nabízí za relativně málo peněz opravdu hodně muziky.
Bigster je pro nás velkým překvapením. Dacia tímhle modelem definitivně dokázala, že umí víc než jen jednoduchá a levná auta. Ano, pár drobností k vylepšení by se našlo, ale upřímně, tohle auto je trefa do černého. Jestli jste Dacii doteď nevěřili, Bigster vás donutí změnit názor. A my v redakci AutoŽivě mu fandíme, protože si tohle příjemné překvapení rozhodně zaslouží.