Nová Dacia překvapila trh: Češi čekali 20 let na tak hezké auto. Jednička ve své třídě, za tu cenu nemá konkurenty

Řekněme si to na rovinu: když se řekne Dacia, většina lidí si vybaví jednoduché auto za málo peněz. A mají v zásadě pravdu.

i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
Dalších 17 fotografií
Dalších 17 fotografií
                   

Jenže tahle novinka ze stejné stáje to vzala trochu jinak. Nová Dacia Spring 2025 vypadá výborně (na tom jsme se v redakci opravdu shodli), má překvapivě slušnou výbavu, rozumný dojezd, a hlavně – cenovku pod 499 000 Kč. A to je v době, kdy konkurence často začíná až nad půl milionem, opravdu velmi dobrá nabídka. Tak si ho pojďme spolu trochu proklepnout.

Malý elektromobil, který umí překvapit

Nový Spring je vůbec nejmenší Dacia, jakou dnes pořídíte – ale to rozhodně neznamená, že byste o ni neměli stát. Nenechte se zmást, na výbavě rozhodně nešetří. Už základní verze nabízí LED denní svícení, dotykový displej, USB-C porty a také překvapivě povedený interiér, ve kterém se prostě budete chtít vozit. Palubní deska působí moderně a tak trochu nám připomíná větší model Duster. A zavazadlový prostor je také lahůdka.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Může se totiž pyšnit objemem 308 litrů, a když sklopíte sedačky, vejde se sem až 1 000 litrů. A to už je na slušný nákup třeba v obchodě s nábytkem. A k tomu musíme navíc připočítat i malý kufr vpředu (tzv. frunk) – ideální na kabely a další nezbytné technikálie. A pozor – web Press upozorňuje na další příjemný detail; tahle malá Dacia váží pod jednu tunu, což je u elektromobilu v dnešní době skoro zázrak.

Motor? Nic pro závodníka, ale do města ideál

Na výběr máte dvě verze elektromotoru: slabší 33kW pro klidné ježdění, nebo silnější 48kW, který zvládne stovku za necelých 14 vteřin. A to je vážně slušné. Jasně, žádný trhač asfaltu to není, ale to po něm asi nikdo nechce. A do města a na každodenní pochůzky úplně stačí.

A teď to nejdůležitější – elektro „střeva“. Pod podlahou najdete baterii o kapacitě 26,8 kWh, což vystačí na dojezd přes 220 km. To v pohodě stačí na rodinný výlet a ještě něco zbude. A vzhledem k tomu, že většina lidí najezdí denně kolem 40 km, je to víc než dost. A spotřeba? Ta je také moc pěkná – pohybuje se totiž kolem 14,6 kWh na 100 km, ale s lehkou nohou to srazíte i níž.

Nabíjení vám s wallboxem zabere asi 4 hodiny, ze zásuvky to pak pohodlně zvládnete přes noc. A pokud si připlatíte za rychlonabíjení 30 kW DC, nabijete z 20 na 80 % za 45 minut. Lahůdka. Bonusem je funkce V2L – pokud jste o tom ještě neslyšeli, jde o možnost napájet zařízení z baterie auta. Což může být praktické třeba na chalupě.

A teď to hlavní – kolik to stojí?

Základní verze Essential (33 kW) začíná na 419 900 Kč. Ano, opravdu jsme se v žádné číslici nepřeklepli (kvůli vám jsme to kontrolovali dvakrát). Ale i lepší varianta s výkonnějším motorem a vyšší výbavou se pořád drží pod půl milionem – zaplatíte za ni 494 500 Kč. A to se nám v dnešní době zdá jako docela férová nabídka, zvlášť když připočtete nízké náklady na provoz.

Galerie

Dalších 17 fotografií
Dalších 17 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články