Úpravy zákonů a předpisů nutí automobilky nejenom k celkem výraznému snižování emisí. Tlačí se také na celkovou bezpečnost silničního provozu. A s tím souvisí také nutnost používání různých asistentů. Do roku 2022 by měla přijít řada dalších. Týkat by se měly hlavně bezpečnosti. O jaké asistenční systému půjde?

Je jich hned několik a mají sloužit k větší bezpečnosti

Dnes už je můžete najít v celé řadě vozů. Nutno ale dodat, že v roce 2022 by měly být povinností pro všechny vozy, které budou dostupné na evropském trhu. Takové je nařízení EU, která si od daného kroku slibuje především větší bezpečnost na silnicích. A o jaké systémy se jedná? Jejich výčet je poměrně bohatý.

Příkladem má být například automatické nouzové brzdění, dále to má být systém řízení pozornosti řidiče, stejně jako různé kamery, které mají sledovat jak aktivitu před vozem, tak i za vozem a v okolí vozu. Nelze zapomínat ani na systémy související s udržením vozu ve správném pruhu, nebo systémy inteligentního omezovače rychlosti. Jak je vidět, je toho více než dost.

Nejenom pro osobní vozy

Dodat musíme i to, že se mluvilo nejenom o vozech osobních, ale také o vozech nákladních a samozřejmě užitkových. Máme na mysli různé dodávky a jiná auta, která jsou také běžnou a celkem nepřehlédnutelnou součástí dnešního provozu.

Skutečně se zvýší bezpečnost?

Papírově dost možná ano, ale realita může být zcela jiná. To proto, že na vývoj daných systémů nemají automobilky nijak velké množství času. Jejich dokonalé vyladění se proto může jevit jako poměrně velký problém. Nutno říci, že nedokonale fungující senzor může být mnohem větším problémem, než auto bez něho. Jasným příkladem může být nouzové brzdění které špatně vyhodnotí situaci a vůz zastaví zbytečně. Pokud jsou za ním další vozy, vede to pochopitelně k řetězové nehodě. Takto má vypadat vyšší bezpečnost?