Digitální kokpit není současnou vymožeností. Tyto prvky měla řada hodně starých aut

                   

Takzvaný digitální kokpit, tedy digitální přístrojový štít je poměrně velký hit, který má nahradit klasické analogové budíky s ručičkou. Pokud si myslíte, že jde o trend několika posledních let, ukážeme vám několik aut a jejich palubních desek, které vás vyvedou z omylu. Současným moderním autům sice konkurovat nemohou, ale je v nich jasně vidět, že digitální provedení rozhodně bylo trendem i dříve.

i

Opel Kadett E

Auto, které jste mohli vídat i na našich silnicích. Model Opel Kadett E se vyráběl v letech 1984–1993. Unikátní bylo, že součástí přístrojové desky byly i LED ukazatele. A to nikoliv v příplatku, ale jako standardní výbava verze GSi. Na první pohled nadčasové řešení.

i

Cadillac Allante

Vozy Cadillac byly vždy určitým symbolem prestiže, a tak se tvůrci vydávali i směrem digitalizace přístrojových panelů. Jasným příkladem je model Cadillac Allante vyráběný v letech 1986–1993. Zaujme především provedení otáčkoměru a rychloměru s digitálním ukazatelem rychlosti.

i

Buick Riviera

Designově velmi povedený automobil. A to nejenom při pohledu zvenku, ale také při pohledu dovnitř. Stačí se podívat na středový panel kde se nachází – ano, je to obrazovka. A ta byla dokonce dotyková a umožnila nastavit klimatizaci, rádio, či zobrazit data z palubního počítače. A to mluvíme o autě vyráběném v letech 1986–1993.

i

Aston Martin Lagonda

Auta této značky byla vždy výjimečná. A Aston Martin Lagonda to jenom potvrzuje. Přístrojový štít rozhodně nebyl z nejmenších. Naopak. Důraz zde byl kladen hlavně na digitalizaci. Žádné ručičky a podobné prvky, ale výhradně jenom písmena nebo znaky, ve svých připravených malých displejích. A nezapomeňte, že takto vypadalo auto již v roce 1976.

i

Citroën GSA

Vůz Citroën GSA šel rozhodně svým vlastním směrem, což je patrné hned jak se podíváte směrem k volantu. Levé a pravé páčky, jak je známe dnes byly v poměrně výrazném robustním provedení. To nejzajímavější však přinášel přístrojový štít, který byl řešený jako velký displej. Jasný předchůdce dnešního digitálního kokpitu.

i

Isuzu Piazza

I u vozu Isuzu Piazza bylo jasně vidět, že chce automobilka využít všeho, co nabízí digitální svět. Zobrazování písmen, čísel a znaků bylo trendy a tomu byl přizpůsoben celý digitální štít. Každý prvek zde měl své místo a ve svém miniaturním displeji ukazoval, co bylo potřeba. Ale jenom v nejvyšších výbavách vozu.

i

Subaru XT

Opět zaujmou v první řadě výrazné bloky na levé a pravé straně volantu. Ty ale nejsou jedinými designovými prvky, kterými mělo auto zaujmout. I tady nechyběla varianta digitálního přístrojového štítu, který zobrazoval třeba rychlost, otáčky, stav nádrže i zařazený rychlostní stupeň.

i

Vektor W8

Ne úplně známé auto, a tak si ho necháváme na konec. Byl to jasným předchůdcem dnešních supersportů se vším všudy. Jakl pro design, tak pro výkon a v neposlední řadě pro pokusy o digitalizaci. Vyrobilo se jenom 19 kopií, což může být důvod, že auto neznáte.

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Co přinese IDEX 2023 Rusku, nebo spíše Rusko IDEXU: zaujmout chce zejména raketometem Tornado-S s údajným dosahem až 300 km
Události247.cz
Události247.cz
Žena, která uprchla před režimem Lukašenka popsala, jak je jeho diktatura mocná
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jak se dostat k srdci člověka? Nový robot dokáže ve 3D tisknout orgány přímo uvnitř těla
adbz.cz
adbz.cz
Praktiky starých šamanů stojí za zkoušku. Stačí ve skleníku zapálit bobkový list a škůdci se mu vyhnou obloukem