Divize Audi Sport se elektřiny nebojí. Chystá Audi e-tron GT RS

                   

Divize Audi Sport už svým názvem jasně ukazuje na to, co je jejím úkolem. Je to úprava standardních produkčních vozů do sportovnějších verzí, což z nich bude dělat auta nejenom výkonnější, ale i designově přece jenom trochu zajímavější a ostřejší. A jelikož elektřina začíná vládnout světu, je jasné, že k ní musí přistupovat také sportovní divize známé automobilky.

Vše odstartuje Audi e-tron GT RS

Tím prvním vozem, který má divize Audi Sport poslat do světa a ukázat, že i elektřina má ve sportovních modelech své místo, bude podle všeho model Audi e-tron GT RS. Podle všeho by měl být tento model v podstatě začátek éry elektrifikace této divize, jelikož v plánu je v budoucnu produkovat řadu dalších modelů, jak pokud jde o segment čisté elektromobility, tak i segment plug-in hybridů.

Velká změna

Je jasné, že po vozech, jako třeba Audi Q3, Q3 Sportback, Q5 nebo 18 to bude celkem velká změna, kdy pod kapotou nebudou pouze burácet benzinové motory, ale nebude zde vlivem použití elektromotoru slyšet téměř nic. Tato cesta se však stává víceméně logickou jak z toho důvodu, že důraz na elektřinu je v současném automobilovém světě stále větší, tak pochopitelně i proto, že Audi jistě bude chtít obstát v konkurenčním boji a absencí elektřiny by si pod sebou jenom podřezávala větev.

Konkurence je víceméně jasná

Když jsme se dotkli právě konkurence, tak ta je víceméně jasná. Hlavním konkurentem bude bezpochyby trojice modelů Porsche Taycan S, Taycan Turbo a Taycan Turbo S. A potom tu máme ještě jednu zámořskou automobilku, proti které by se měly vozy Audi postavit. Jedná se o Tesla Model Y Performance, která by měla dostat další pořádnou dávku výkonu – jako by toho současného bylo v tuto chvíli málo. Odsunutím elektřiny na druhou kolej by tak divize Audi Sport vcelku zbytečně posílala své možné zákazníky k této konkurenci.

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články