Jízda na rezervu je něco, co praktikuje stále velké procento řidičů. I když jim auto signalizuje prázdnou nádrž, nezamíří k čerpací stanici, ale ještě nějaký čas s autem jezdí. Podle odborníků si tak své auto ničí více, než si myslí. Jak a proč? Podívejte se s námi na hlavní důvody, proč nejenom nejezdit na palivovou rezervu, ale proč je vhodné mít nádrž spíše plnější, než naopak prázdnější.

Riziko, že palivo dojde

Prvním problémem může být to, že palivo přece jenom dojde. Je sice pravdou, že můžete mít vyzkoušeno, kolik ještě dojedete, stejně jako vidíte údaj z palubního počítače. Vše je ale jenom orientační, a pokud vyjíždíte nádrž téměř do sucha, může skutečně dojít k tomu, že se ocitnete bez paliva. A to může znamenat jak možné komplikace na vašich cestách, tak i to, že bude potřeba navštívit servis.

Problém s vodou v nádrži

Druhým problémem je voda v nádrži, což je riziko, které vás bude ohrožovat teď, v chladných teplotách. V nádrži je kvůli tomu, že je téměř prázdná, mnoho vzduchu. A ten má nějakou vlhkost. Vlivem chladných teplot může docházet k tomu, že vzduch kondenzuje. Na stěnách nádrže se tak tvoří kapky vody, které se mísí s vaším palivem. To nemá kvalitu, jakou očekáváte, což může přinášet také několik problémů. Proto buďte na pozoru, hlavně nyní v zimním období.

Zvýšené množství nečistot

Žádná nádrž není dokonale čistá. Pokud je však plná, tak se všechny nečistoty rozptýlí po celém objemu, po desítkách litrů paliva. Co ale, pokud je téměř prázdná a zbývá v ní jenom pár litrů? To jsou nečistoty jenom v tomto malém objemu a tak je riziko, že se začnou hrnout do palivového systému. Pokud máme být konkrétní, tak se začnou hrnout k palivovému filtru, který může být kvůli tomu ucpán a tak se výrazně sníží i průtok paliva. A návštěva servisu může být v danou chvíli nutností.

Foto: Pixabay.com