Dlouhodobé zabránění mlžení autoskel v zimě a chladném počasí. Boj je velice snadný

                   

Zamlžování čelního skla v autě znamená více než jen pouhé nepohodlí. Mnohem důležitější je, že neustále zamlžená skla odvádějí pozornost řidiče a postupně snižují viditelnost. To je při řízení vozidla nepřijatelný hazard, proti zamlžování by se tedy mělo bojovat.

Existuje ale lepší způsob, než sklo každých 15 minut otírat suchým hadříkem?

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

i Zdroj obrázku: Pexels

K zamlžení oken v interiéru vozu dochází v zimě ze dvou hlavních důvodů: prvním je rozdíl teplot mezi venkem a interiérem vozu, druhým je zvýšená vlhkost vzduchu uvnitř kabiny. Proto, aby bylo možné zabránit kondenzací vody na skle, je nejprve nutné odstranit z prostoru pro cestující všechny zjevné příčiny zvyšování vlhkosti. Nejčastější příčinou je sníh, led nebo voda na kobercích automobilu.

iZdroj obrázku: Pxhere

Kromě toho se důrazně doporučuje větrat vnitřek vozu studeným a suchým venkovním vzduchem. Nejčastěji to lze udělat ráno, když se motor zahřívá. Stačí otevřít okno a vpustit čerstvý vzduch dovnitř. Během jízdy lze přívod čerstvého vzduchu regulovat pomocí ventilace a topného systému.

Aby se předešlo problému zamlžení oken v autě, doporučuje se před odjezdem kabinu důkladně vyvětrat. Pokud náhodou řídíte s dobře vyhřívaným interiérem, měli byste to po zastavení na parkovišti vpustit dovnitř čerstvý vzduch. K tomu bude stačit na několik minut otevřít dveře, aby se vyrovnaly teploty v kabině a venku. Občas také stojí za to zkontrolovat izolační materiály a karoserii, abyste případně našli místa, kde je narušená celistvost konstrukce.

i Zdroj obrázku: Pixabay

Mimochodem, oproti populární „radě“ v mrazivém počasí proti mlžení skel nijak nepomůže zapnutí klimatizace. Většina modelů totiž při nízkých teplotách klimatizaci vůbec nezapne. To vše kvůli tomu, že chladivo začíná tuhnout již při -5 stupních. Speciální zařízení proto jednoduše nevpustí kapalinu do jednotky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
121 lidí právě čte
Autor článku

Michal Ryšavý

Zobrazit další články