Nové SUV Ebro S700 míří pod 599 tisíc, nabízí 7letou záruku a výbavu jako dřív jen top verze. V Česku ale zatím chybí jedna klíčová věc, na které může stát celý úspěch.
Do nejvíc nabitého, a navíc mimořádně oblíbeného segmentu kompaktních SUV míří nový hráč. A zdá se, že cílí přesně na dva zásadní požadavky českých zákazníků: cenu a původ. Neboli aby to „bylo dostupné a pokud možno z Evropy“. Když už tedy ne přímo z České republiky. Nové Ebro S700 splňuje oboje. Pojďme se na něj nyní podívat společně.
SUV z Barcelony míří těsně pod 600 tisíc
A když se asi Čechům při vyslovení jména Ebro nic moc automobilového nevybaví, jde čistě a jen o neznalost. Ostatně „Iberia” je název pro Pyrenejský poloostrov a jmenují se tak i španělské národní aerolinky. A jeden nemusí být kovaným etymologem, aby ve slovech „Ebro“ a „Iberia“ neviděl stejný základ.
Ebro je totiž španělská značka s bohatou historií ve výrobě dodávek, SUV a traktorů, založená již v 50. letech 20. století. Značku v polovině 80. let 20. století koupila společnost Nissan, čímž byl také se jménem „Ebro“ konec. Ale jen dočasně. Nyní, o 70 let později, se Ebro vrací na trh pod svým původním názvem a nabízí dva modely SUV: S700 a o něco větší a luxusnější S800.
Ebro S700 je dlouhé zhruba 4,5 metru a pod kapotou má benzinový motor 1.6 TGDI o výkonu 108 kW. Sílu posílá na kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a podle WLTP slibuje kombinovanou spotřebu 7,0 l/100 km. To jsou parametry, které míří přímo do středu dnešního SUV mainstreamu.
| Technické údaje | |
|---|---|
| Délka | cca 4 500 mm |
| Motor | 1.6 TGDI benzín |
| Výkon | 108 kW (147 k) |
| Převodovka | 7stupňová dvouspojková automatická (DCT) |
| Spotřeba (WLTP, kombinovaná) | 7,0 l/100 km |
Shodneme se ale asi všichni, že „výhodná koupě“ není jen o cenovce (hovoří se o velmi zajímavých 599 000 korunách), nicméně jde i o kombinaci výbavy, délky záruky a provozních nákladů. A právě tady se ukazuje, jaké karty chce Ebro rozehrát dál.
Sedmiletá záruka a výbava jako dřív jen v top verzích
Jedním z hlavních trumfů S700 je sedmiletá záruka nebo 150 000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve. Podle oficiálních španělských materiálů nejde o krátkou marketingovou akci, ale o standard celé modelové řady.
Stejné číselné nastavení dnes v Evropě používají i zavedení hráči včetně jedné z korejských značek a také nová čínská SUV typu Jaecoo J7. Z hlediska samotné délky záruky se tak Ebro řadí po bok těch, kteří si z ní udělali jeden z hlavních prodejních argumentů. Na papíře to znamená jasnější odpověď na typickou otázku „co když se s tím něco stane po třech letech“, než bývá v nižších cenových patrech obvyklé.
Jako redakce jsme ale za poslední roky viděli dost příkladů na to, abychom dodali: nerozhoduje jen číslo v brožuře, ale i konkrétní podmínky a fungování servisní sítě. A právě ty zatím u S700 pro české prostředí detailně známé nejsou.
Neméně důležitá je základní výbava. Už v nižších verzích má S700 standardně:
- sedm airbagů včetně centrálního,
- kompletní LED osvětlení,
- přední i zadní parkovací senzory a couvací kameru,
- dvojici 12,3″ displejů v interiéru,
- balík asistentů včetně adaptivního tempomatu, autonomního nouzového brzdění, udržování v pruhu a asistenta jízdy v kolonách.
Ještě nedávno šlo u mnoha konkurentů o seznam prvků, které patřily až do vyšších výbav. Jenže soupeři nespí. Omoda C5/5 v české základní výbavě Comfort dnes nabízí podobně široký mix bezpečnostních a komfortních prvků a Jaecoo J7 ve stupni Luxury přidává třeba 540° kamerový systém.
Boj se už dávno nevede o to, kdo prodá „holobyt“, ale kdo za dané peníze nabídne nejplnější balíček. S700 do něj vstupuje s tím, že už základ vypadá jako dřívější „plná výbava“, a právě v kombinaci s dlouhou zárukou má šanci zaujmout ty, kteří chtějí mít co nejvíc položek „odškrtnuto“ hned při koupi. Zbývá ale ještě jedna odlišnost, která tohle SUV posouvá do trochu jiné kategorie.
Vyrobeno v EU: co to v praxi znamená
Další rozdíl, kterým se Ebro S700 odlišuje, je jeho původ. Vůz se montuje v bývalém závodě Nissan v barcelonské průmyslové zóně Zona Franca, kde společný podnik Ebro EV Motors a čínského koncernu Chery v roce 2024 obnovil výrobu.
Zatím jde o montáž dovezených sad s postupným přechodem k plnohodnotným operacím včetně svařovny a lakovny. Projekt je součástí širšího plánu reindustrializace regionu, jehož cílem je mimo jiné vytvořit tisíce pracovních míst a díky výrobě v rámci Evropské unie omezit dopady cel na dovoz vozů z Číny. Jinými slovy, pro Číňany bude výhodnější vyrábět auta „Made in EU“. Kdo by to ještě před pěti lety řekl.
Pro koho je Ebro S700 a kde jsou otazníky
Zkušenosti z testů modelů Omoda 5 a Jaecoo J7 pak připomínají, že bohatá výbava a příznivá cenovka ještě automaticky neznamenají prémiový pocit za volantem. Tyto vozy bývají často chválené za poměr ceny a výbavy, stejně jako za luxusní interiéry, ale tu a tam zazní i kritika za naladění podvozku, jízdní komfort nebo kultivovanost pohonu.
Což je třeba něco, v čem evropské automobilky vedou – desítky let zkušeností se zkrátka někde ukáží. Chápu, ladění podvozku Mercedesů nemáte šanci za pár let dohnat, pokud to někde dělají přes sto let. Stejně tak chápu, že v tomto okamžiku hodně záleží na tom, co od nového vozu vlastně čekáte.
Pokud patříte do skupiny „chci všechno v základu“, oceníte, že už základ přináší maximum výbavy i dlouhou záruku. Jestli vám naopak „stačí základ“ a nechcete platit za každou vychytávku, možná vás budou dál lákat jednodušší verze zavedených značek.
Ebro S700 tak zatím zůstává spíš tipem pro ty, kteří chtějí vyzkoušet novinku s výrobou v EU a hledají co nejvíc auta za co nejméně peněz. Odpověď na jednu zásadní otázku ale zatím stále chybí.
O úspěchu na českém trhu nerozhoduje jen cena
Ebro S700 kombinuje několik silných argumentů, které v Česku dokážou zvednout obočí: ambici s cenou pod 599 000 Kč včetně DPH, sedmiletou záruku / 150 000 km, výbavu na úrovni dřívějších top verzí a navíc štítek „vyrobeno v EU“.
Na druhé straně zatím chybí oficiální český ceník, stejně jako jasně deklarovaná síť dealerů. Jestli se z EBRO S700 stane skutečný „game changer“ s cenovkou těsně pod hranicí 600 tisíc, ukážou až první české testy a konkrétní podmínky, se kterými na náš trh opravdu vstoupí. A my se těšíme na to, až se k prvním dovezeným kusům dostaneme fyzicky a budeme vám moci naše dojmy zprostředkovat. Počkejme si na to.
