Dacia Spring Electric Concept má být revolucí v elektromobilitě. V souvislosti s autem se mluví o tom, že jak je u značky Dacia zvykem, velkým lákadlem bude cena. Kolik by měl elektromobil Dacia konkrétně stát, to není známo. Hlavně proto, že auto se má objevit až v příštím roce, v první polovině roku 2021. A i když se o něm všude mluví velmi pozitivně, jako o elektromobilu, který si bude moci patrně dovolit každý, my víme, že pro každého stoprocentně nebude.

Velikost vozu

Jako první se podívejme na velikost vozu. Dacia Spring Electric Concept je dlouhý jenom 3,73 metrů, což jasně ukazuje na to, že půjde o klasické malé městské auto. Ne každý ale takový vůz potřebuje, jak z hlediska praktičnosti, tak z hlediska pohodlnosti. Hlavními konkurenty se tak stane třeba Škoda Citigo, Renault Twingo, Smart EQ Forfour nebo Volkswagen e-up! Auto tedy bude celkem malé, což ne každému vyhovuje.

Dojezd

Nezapomínejme také na dojezd vozu. Ten v podstatě kopíruje fakt, že půjde o městské auto. Mluví se o tom, že by Dacia Spring Electric Concept měla podle standardu WLTP ujet zhruba 200 kilometrů. Ano, do městského provozu je to hodnota více než dostačující. Jinak ale musíme říci, že je celkem malá. Hlavně když k tomu připočítáme fakt, že v reálných podmínkách je lepší myslet na to, že bude ještě o pár desítek kilometrů nižší.

Výbava




O té zatím nevíme vůbec nic. Nezapomeňme však zmínit, že vozy Dacia jsou známé především tím, že jde o určitý lowcost. Že jde o vozy, které jsou na trhu spíše v základu. A totéž se může týkat i daného elektromobilu. Cena tak sice může být zajímavým lákadlem, ale když vezmeme v potaz, že za ni nedostaneme v podstatě nic, mlže být otázkou zda se nevyplatí investovat o něco více, sáhnout po konkurenci a mít i lepší výbavu. I když nepředbíhejme. Třeba v tomto směru Dacia příjemně překvapí.

Foto: Dacia