Elektromobilita je poslední roky velké téma. Hlavně v souvislosti s tím, že jsou to právě elektromobily, které mají pomoci eliminovat emise ve velkých městech. Řada lidí samozřejmě na toto téma celkem aktivně diskutuje a tvrdí, že elektromobil až tak ekologický není. Jak to tedy je, pokud jeho použití začneme vztahovat primárně na město?

Má nulové emise

Na rozdíl od spalovacích motorů má elektromobil skutečně nulové emise. I když vezmeme nejmodernější benzínový nebo naftový motor, tak z výfukového systému nějaké emise, tedy škodliviny vycházejí. V případě elektromobilu tomu tak není. Logicky platí, že v tomto případě je elektromobil skutečně čistým dopravním prostředkem, který ve městě žádné emise nemá. A tak je pro něho čistší.

Jsou tu i další emise

Nejsou tu jenom výfukové plyny, které jsou vytvářeny vozy se spalovacími motory. Zapomínat bychom neměli také na další emise, které se v provozu tvoří. Třeba kontaktem brzdových destiček s kotouči. I v tomto případě mají elektromobily jednu jasnou výhodu. Ve většině případů se dá brzdit pomocí takzvané rekuperace a tak není nutné klasické brzdy používat. To znamená, že i v tomto směru jsou čistší, než vozy se spalovacími motory.

Jak je to s výrobou elektřiny?




Ano, ta se někde vyrobit musí. I zde to však jde ekologickou formou, z takzvaných obnovitelných zdrojů, jako je třeba slunce, nebo jako je vítr. I produkce elektřiny tak může být z velké části čistá. Ne vždy tomu tak je, což je pochopitelně častý argument odpůrců elektromobilů. V tomto směru mají pochopitelně pravdu. Na druhou stranu elektrárny, které mohou znečišťovat ovzduší, jsou umístěny v lokacích s minimálním osídlením. Dopad na člověka tedy v konečném důsledku není tak velký, jako v případě smogu, která se konvenčními automobily vytváří ve městě a kde jdou zplodiny přímo do dýchacích cest každého chodce.

Foto: Pixabay.com