O tom, jestli nastartujeme naše auto, bude rozhodovat Evropská unie. To není vtip, ale smutná pravda

Miliony řidičů se tímto krokem dostanou do pekerní situace. Evropská komise zatloukla další hřebík do rakve, začíná to být jen horší a horší.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ještě dva roky a Evropská unie nám nadělí novou normu, Euro 7 je naplánované na rok 2025. Kromě dalších nesmyslných povinných kritérií pro nové automobily zavádí také nucené přepínání jízdních režimů. To znamená, že pokud se systém rozhodne, že není možná „zelená“ jízda, benzínový či naftový motor prostě nenastartuje.

Když EU rozhodne, auto nenastartuje!

Pro reálnější představu si představte, že chcete jet jako každý den do práce, přijdete k autu, ale to nenastartuje. Ne protože je vybitá baterie, ne protože je rozbitý startér. Prostě proto, že podle systému nejste schopni jet ekologicky. Do práce pojedete stopem se šťastnějším řidičem, nebo na sdílené elektrokoloběžce. Evropská unie myslí a rozhoduje za Vás! Co na tom, že prší a vy jste ve formálním obleku.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Toto není scéna z postapokalyptického filmu. Nejde o volné pokračování Šíleného Maxe s podtitulkem Unijní ekoteror. Pokud bude nová emisní norma přijata v souladu s doporučením Evropské komise, o každá vaší cestě pak bude rozhodovat úředník v Bruselu. Auto bude navíc pod takovým dohledem po celou dobu životního cyklu, představte si, co to bude dělat s ojetinami. 

Podmínky plní pouze elektrická auta

Bohužel to není jen chmurná vize budoucnosti, ale skutečná hrozba. Pokud bude nová emisní norma Euro 7 přijata v souladu s doporučeními Evropské komise, o každé vaší další cestě bude rozhodovat Brusel. Horší je, že auto musí být sledováno po celou dobu jeho životního cyklu. Když si člověk uvědomí, jak se mění, přesněji řečeno horší stav auta s časem, tak se může stát, že vaše dvanáct let staré kombi jednoho rána prostě odmítne startovat.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Stanovené podmínky dokáže splnit pouze elektromobil. V teoretické rovině. Nicméně už teď je jasné, že jde o regulaci šitou na míru. Auta se spalovacími motory mají být potlačena, elektrické vozy bez ohledu na to, jestli to dává smysl, mají zelenou. Opět příklad – hybrid se podle pokynu systém přepne do čistě elektrického režimu, a řidič s tím absolutně nic neudělá. TDIčko se prostě vypne, respektive nenastartuje. Tohle chcete?

Je konec? Ano, tohle je skutečný konec aut…

Výrobci aut si musejí uvědomovat, že splnit takto přísná pravidla se spalovacími motory nelze. Evropská unie tohle ale nebere na vědomí a trvá na svém, v roce 2050 má být Evropa bez emisní. Od Uralu na východ se budou prohánět auta na benzín a naftu, my ale budeme čekat, jestli se kontrolní jednotka uráčí a dovolí nám jet s dítětem, které má horečku, do nemocnice. 

Chcete, aby EU rozhodovala, zda nastartujete?

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články