Evropa v problémech, ale Čína prodává víc aut, než před koronavirem

                   

V první polovině roku 2020 se ekonomika postupně výrazně zpomalila a ochromila především velká průmyslová odvětví, mezi která automobilový průmysl rozhodně patří. Dočasné uzavírání podniků snížilo nejen produktivitu, ale také celkovou prodejnost produktů a celkový vývoj v následujícím období byl vlivem nejistoty plynoucí z rozvolňování omezení velmi nejistý. V současné době se ovšem trh opět hýbe do kladných čísel a těží z něj především čínský region, který se probouzel jako první, jelikož jej koronavirová epidemie zasáhla nejdříve.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jak to vypadá s čínským automobilovým trhem

Čína si za posledních deset let poctivě budovala pozici průmyslového giganta v řadě odvětví, a to nejen díky strategiím, které důsledně uplatňuje v rámci mezinárodní spolupráce. Obnova ekonomiky tak pro ni byla významným cílem a ihned po rozvolnění restrikcí, které na celém území dosáhly obecně větších měřítek než jinde ve světě. V porovnání s jinými státy byla Čína nucena některá města na dlouhou dobu zcela izolovat a jejich obyvatele donutila k úplné karanténě bez možnosti opuštění domova. I přes tento stav se po skončení první vlny epidemie čínským automobilkám podařilo rychle se vrátit na výsluní a aktuálně jejich prodeje dosáhly více než 10% nárůstu v porovnání se statistikami loňského roku. Přestože od začátku roku celkové prodeje v meziročním srovnání stále ztrácí na rok 2019 kolem 20 %, díky rostoucímu zájmu o produkty se předpokládá do konce roku dosažení stejných nebo alespoň srovnatelných výsledků odvětví s předchozím rokem.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Evropské trhy si nevedou nejlépe

Na rozdíl od čínského trhu, jsou výsledky letošních zisků evropských automobilek více pesimistické. To je dáno především tím, že epidemie zasáhla Evropu o něco později a v současné době zažívá její dopady v mnohem větší míře. Většina evropských automobilek se potýká s vysokými propady prodejů, a to jak od začátku roku, tak při porovnání měsíčních výsledků prodejů meziročně. Obecně se tyto pohybují kolem 20 %, ale u některých značek dosahují mnohem vyšších hodnot. Nutnost výroby na sklad navíc snižuje potenciál prodejnosti současných modelů, které sice splňují aktuální emisní limity, ale s nástupem nového standardu se stanou nevyhovujícími.

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nejstarší revolver na světě je starý přes 400 let: byl trochu „zaostalý“, ale přesto velmi efektivní. Vlastnil ho důstojník za 30leté války
Události247.cz
Události247.cz
Dokonce i zboží v akcích je čím dál dražší. Slevy navíc nemohou starší lidé často vůbec využít
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Novým divem světa se staly duhové hory v Peru. Objevily se díky globálnímu oteplování
adbz.cz
adbz.cz
Čisté plechy bez zdlouhavého drhnutí: Stačí je posypat práškem do pečiva a postříkat citronovou šťávou