Evropa v problémech, ale Čína prodává víc aut, než před koronavirem - AutoŽivě

Evropa v problémech, ale Čína prodává víc aut, než před koronavirem

                   

V první polovině roku 2020
se ekonomika postupně výrazně zpomalila a ochromila především velká průmyslová
odvětví, mezi která automobilový průmysl rozhodně patří. Dočasné uzavírání
podniků snížilo nejen produktivitu, ale také celkovou prodejnost produktů a
celkový vývoj v následujícím období byl vlivem nejistoty plynoucí
z rozvolňování omezení velmi nejistý. V současné době se ovšem trh
opět hýbe do kladných čísel a těží z něj především čínský region, který se
probouzel jako první, jelikož jej koronavirová epidemie zasáhla nejdříve.





iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jak to vypadá s čínským automobilovým trhem

Čína si za posledních deset let
poctivě budovala pozici průmyslového giganta v řadě odvětví, a to nejen
díky strategiím, které důsledně uplatňuje v rámci mezinárodní spolupráce.
Obnova ekonomiky tak pro ni byla významným cílem a ihned po rozvolnění
restrikcí, které na celém území dosáhly obecně větších měřítek než jinde ve
světě. V porovnání s jinými státy byla Čína nucena některá města na
dlouhou dobu zcela izolovat a jejich obyvatele donutila k úplné karanténě
bez možnosti opuštění domova. I přes tento stav se po skončení první vlny
epidemie čínským automobilkám podařilo rychle se vrátit na výsluní a aktuálně
jejich prodeje dosáhly více než 10% nárůstu v porovnání se statistikami
loňského roku. Přestože od začátku roku celkové prodeje v meziročním
srovnání stále ztrácí na rok 2019 kolem 20 %, díky rostoucímu zájmu o produkty
se předpokládá do konce roku dosažení stejných nebo alespoň srovnatelných
výsledků odvětví s předchozím rokem.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Evropské trhy si nevedou nejlépe

Na rozdíl od čínského trhu, jsou
výsledky letošních zisků evropských automobilek více pesimistické. To je dáno
především tím, že epidemie zasáhla Evropu o něco později a v současné době
zažívá její dopady v mnohem větší míře. Většina evropských automobilek se
potýká s vysokými propady prodejů, a to jak od začátku roku, tak při
porovnání měsíčních výsledků prodejů meziročně. Obecně se tyto pohybují kolem
20 %, ale u některých značek dosahují mnohem vyšších hodnot. Nutnost výroby na
sklad navíc snižuje potenciál prodejnosti současných modelů, které sice splňují
aktuální emisní limity, ale s nástupem nového standardu se stanou
nevyhovujícími.

Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
Populární americký symbol představuje jeden z prvních hoaxů. Vzorem amerického Strýčka Sama byl obchodník s masem
Události247.cz
SMS karantény? Je otázka, kdy zprávu otevřeme a jestli ji vůbec přečteme, říká advokát Bláha
VědaŽivě.cz
Jak se ptáci naučili létat? 3 vycvičení netopýři pomáhají vědcům zjistit, jak ptáci poprvé vzlétli
adbz.cz
Seznam nejdražších psích plemen pro rok 2022: Tibetského mastifa pořídíte i za 42 milionů korun