Přijde vám že Ferrari 488 GTB s 670 koňmi a zrychlením z 0 na 200 za 8,3 sekundy nedisponuje ohromujícími čísly ? Pak pro vás Ferrari připravilo nový model s názvem Pista (Španělské slovo pro závodní trať). Se stejným výkonem jako McLaren 720S, Pista bude oficiálně představena na Ženevském autosalonu.

Odlehčená a nadupanější verze vycházející z Ferrari 488 GTB, se odlišuje nejen vzhledově, ale především tím co se nachází v jejích útrobách. Začněme ale zevnějškem.

Tento exotický svalovec dokáže držet na silnici o 20% více než model GTB, respektive jeho přítlak je o 20% větší. A to díky přednímu spoileru připomínající spoiler Formule 1, či zadní zvětšený, širší a větší spoiler.

Hlavním parametrem pro všechny milovníky aut je ale výkon a schopnosti motoru. Nad zadní nápravou uložená V8 s objemem 3.9 litru je „vycepována“ o 50 koní na stejný výkon jakým disponuje McLaren 720S, tedy celých 720 koní (529,4 kW). Svůj podíl na tom mají svody od firmy Inconel, odlehčený klikový hřídel, titanové ojnice nebo karbonové sání.

Točivý moment činní 770 N∙m, dle Ferrari vyšší ve všech otáčkách. Motor je tedy hlasitější a dravější a pro ucho lahodněji znějící, ve všech rychlostech. Zrychlení činní z 0 na 100 km/h za neskutečných 2,85 vteřiny, s maximální rychlostí 340 km/h.

Ferrari 488 Pista má být velice přívětivý k méně zkušeným a více „civilizovaným“ řidičům. Monstrum má disponovat, pro větší kontrolu nad vozem, asistentem Side-SLip Angle Control (SSC) ve verzi 6.0, který ovládá elektronicky řízený diferenciál, systém pro kontrolu trakce převzatý z Formule 1 zvaný F1-Trac. Mezi další patří magnetoreologické odpružení, nebo individuální bzrdný tlak pro každé kolo. Tohle všechno má pomoci k tomu, aby řidič neskončil s autem mimo trať.

Ferrari tvrdí, že nyní je s autem jednodušší dostat se na jeho hranice bez toho aby řidiče něco nečekaně překvapilo. Pista je obuta na pneumatikách Michelin přizpůsobených na traťové ježdění. Ohromující je ubýtek na samotných pneumatikách o 90 kg.

Suchá hmotnost Pisty je pouhých 1280 kg. Například o 40% váhy ubylo na karbonových ráfcích, oproti hliníkovým které naleznete na verzi GTB. Jsme zvědaví jak si auto s konkurencí ve své kategorii – Porsche 911 GT2 RS a McLaren 720S.