Poznáte, jakému známému autu patří tato brutálně rezavá karoserie? Prodala se za astronomickou cenu

Když se podíváte na přiložené fotografie, budete pravděpodobně zděšeni tím, o jaké auto původně jde. Kvůli obrovskému množství rzi to jde jen těžko poznat.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
i Zdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Kdo nezná onu legendární honičku z filmu Bullitův případ, jakoby nebyl. Pokud tedy v tomto okamžiku „nejste“, vřele doporučuji před dalším čtením textu níže přiložené video, neb vás zasvětí do problému. A že tohle nepíšu často – nejdřív video, pak text. Ale tady nemůžu jinak. Podle mnohých recenzentů nejlepší automobilová honička všech dob, a nejlepší, jakou kdy v Hollywoodu natočili. Po shlédnutí videa jim tuším dáte za pravdu. Tohle je opravdu extra klasa.

Steve McQueen a Bullitův případ

A chápu plně zástupkyně něžného pohlaví, že po spatření blankytných očí Steva McQueena se na svoje manžely, partnery a přítele dívaly tak trošku s úkosem. Jen si to představte, jdete s drahou polovičkou na Bullitův případ a pak jí domů dovezete ve Škodě Octavia. Té původní, s pohonem zadních kol a výkonu 33kW. Píše se rok 1968, nezapomeňte. Nebo maximálně ve Škodě 1000MB. Také žádná výhra, souhlasíme. Vzadu litrový čtyřválec OHV a „klikovka“ na třech ložiscích. Hi-tech pure.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Když jste před chvíli oba viděli Mustang GT 390 s osmiválcem o objemu 6,4 litru a výkonu 325 koní pod kapotou, spojeným se čtyřstupňovým manuálem. A Dodge Charger 440 R/Ts „vé osmičkou“ o objemu dokonce 7,2 litru a nemalými 375 koňmi. A Mc Queena za volantem toho prvního. Máloco asi dokázalo reprezentovat rozdíl světů na opačné straně železné opony, než právě tohle. Když si to tak přebírám, já bych tedy se svojí partnerkou na tenhle film nešel.

iZdroj fotografie: Ford

Mc Queen byl svoji láskou k motorům a vůni benzínu pověstný. Ostatně, v Bullitově případu také sám řídí, byť ne ve všech záběrech, někde jej dubluje kaskadér. Chápeme studio – riskovat zdraví nebo dokonce život Mc Queena by mohlo být hodně drahé. Pár let po Bullitově případu si zahrál ve filmu Le Mans, jenž ukazuje závod i zákulisí této legendární čtyřiadvacetihodinovky. A začal se shánět po „svém“ Mustangu, byť původní nabídku na odkoupení údajně odmítnul.

Nalezený „originální“ Ford Mustang Bullit

Jenže ten původní, originální Mustang Bullit No.1 si vzal kdosi z produkce k sobě, aby se finále ztratil a nebyl k nalezení. Až před několika málo lety se „objevil“ a byl prodán za masivních 3,7 milionů dolarů v aukci na Floridě. Jenže, jak už to u těchto „náhle nalezených“ věcí bývá, nemusí být všechno tak, jak se to prezentuje. Nedávno se totiž objevil vrak, v podstatě jen zrezivělý skelet s neméně zrezivělým motorem. Jenže, a teď to přijde: všechna VIN na tomto skeletu souhlasí s VIN „Bullit No.1“

iZdroj fotografie: Se souhlasem uživatele jasper10354

A i když je jeho renovace naprosto nereálná, v podstatě by se to auto muselo postavit celé znovu, přesto pro někoho měl tento „kus železa“, za který by vám ve sběrném dvoře v Hodoníně dali tak maximálně dva tisíce korun takovou cenu, že za něj v aukci zaplatil, a teď se podržte, 15 650 dolarů. To za názornou ukázku oxidace železa není špatná cena. Za to by bylo zachovalé auto, schopné ještě mnoho let jezdit. Tenhle vrak určitě jezdit nebude. Jenže mít originál po McQuennovi zkrátka něco stojí.

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Přijde vám adekvátní zaplatit za „kus železa“ přes 300 tisíc korun?

Zdroj: eBay
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články