Video: Čtyřikrát za sebou se nedokázal rozjet na zelenou. Vyjel do křižovatky na červenou a po chvíli couval

Dokážeme zcela pochopit, že každý z nás nemá občas svůj den, někdy se zkrátka nedaří. A dokážeme pochopit i malou zručnost. Co nejde chápat, je fatální ohrožení sebe i jiných.

i Zdroj fotografie: Plzeňská Jehlárenská
                   

V záplavě videí z českých palubních kamer, které máme šanci shlédnout při psaní našich článků na nás tu a tam „vyskočí“ opravdu kuriozní situace dokládající, že ne všichni, kdož mají řidičské oprávnění, by také měli jezdit s autem po veřejných komunikacích. V zájmu života svého i životů jiných. A i když to na videu, které si dnes ukážeme, vypadá komicky a skoro jako z dílny Pata a Mata, mohlo to celé dopadnout úplně jinak. Tak se na toho zoufalce (nebo zoufalkyni) pojďme podívat.

Nešikovnost, neobratnost – to všechno se dá pochopit

Úvodem již obligátní poděkování kanálu Plzeňská Jehlárenská, díky němuž vám můžeme videa přinášet i s fotografiemi a komentářem. „Jehla“ navíc čerpá z bohaté fanouškovské základny, která jej zásobuje neustále novými příběhy. A že je opravdu na co se dívat. A zdaleka nemusí jít jen o vyhrocené situace plné arogantních jedinců, brzdění na poslední chvíli nebo dokonce havárii v přímém přenosu. Někdy stačí jen stát na křižovatce, mít kameru puštěnou, dívat se před sebe – a nevěřit vlastním očím.

iZdroj fotografie: Plzeňská Jehlárenská

V tomto případě byste pak vlastním očím nevěřili zcela stoprocentně. Popravdě, musel jsem se začít po chvíli smát. Někdo se zkrátka neumí a neumí rozjet, a to dokonce ani na popáté. Dokážu to ale pochopit, třeba někdo jezdí celý život s automatem a byl nucen si na chvíli půjčit auto s klasickým řazením, a zkrátka neví, jak se spojkou. To všechno jsou v zásadě úsměvné (a s trochou tolerance pochopitelné) momenty. Sice by to dotyčný jedinec mohl trochu potrénovat předem, třeba někde na parkovišti, ale budiž.

Fatální selhání v provozu se chápat nedá

Nyní kontrolní otázka: čekali jste u videa (stejně jako já) netrpělivě na to, jestli ten celý „startovací proces“ dotyčný řidič (nebo řidička) stihnou ještě na svítící zelenou? Myslím, že kladných odpovědí bude většina. Skoro jsem se přistihnul, že mu (nebo jí) držím palce, aby to opravdu stihnuli. Nicméně, držel jsem asi málo. Nestihnuli. Ale teprve teď to začne být zajímavé. A taky malinko hrůzostrašné. Když se totiž na podesáté (tuším) KONEČNĚ auto rozjede, rozjede se už zcela suverénně – na červenou.

Vypadá to jako z grotesky, ale mohla to být tragédie

A tady žel končí veškerý humor a veškerá tolerance. Kdyby se totiž zleva vyřítila už celkem rozjetá SCANIA, skončí malý Daewoo Matiz hodně neslavně. Hodně moc neslavně. A nebo naopak, nabouralo by jej osobní auto, v kterém by se zranilo dítě. Zkrátka stát se v tomto okamžiku mohlo cokoli. Jak je z videa patrné, řidiči (nebo někomu z posádky) tato skutečnost došla, až když už bylo Daewoo v křižovatce. Ze které nakonec vycouvalo zpět k semaforům. A pak znovu na zelenou…

Takhle napsané to zdaleka nemá ten vtip (a tragičnost v jednom), jako když se na to video opravdu podíváte. Nastavili jsme jej pro vás přímo na danou scénu, netřeba nic „přetáčet“ ani hledat, stačí jenom pustit. Navíc, jak je z údajů palubní kamery zřejmé, celá věc se odehrála 1. ledna 2023. V tomto případě ale vynecháme ono okřídlené české rčení „Jak na Nový rok, tak po celý rok“. Řidiči (řidičce) Matizu ale do nového roku opravdu výrazně doporučujeme kondiční jízdy v autoškole. Vyplatí se, a jak to tak vypadá, nejen jí.

Taky byste někomu podobnému sebrali řidičák?

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články