Francie má problém s EU. Doplatit na to mohou řidiči naftových vozidel

                   

Boj Evropské unie proti znečišťování ovzduší se začíná rozrůstat do absurdních rozměrů. Nejsou to jenom ekologické normy, které musí plnit jednotlivé automobilky. EU si došlapuje i na jednotlivé země, které mají vytvořit určitá opatření, která by pomohla snížit emise oxidu dusného v ovzduší. Na tento požadavek ze strany EU doplatila Francie.

Francie nesplnila svou povinnost

Evropská unie Francii vytýká, že nesplnila svou povinnost danou směrnicí 2008/50 / ES. Jedná se o směrnici, která jasně upravuje limitní hodnoty oxidu dusného jak v krátkodobém horizontu, tak i v tom dlouhodobém. Podle zprávy EU Francie nesplnila svou povinnost související s touto směrnicí. A to v Paříži, Marseille, Toulonu, Grenoblu, Lyonu a Nice.

Opatření byla příliš mírná

Francie sice zavedla určitá opatření ve snaze snížit emise oxidu dusného v ovzduší, ale podle Evropské unie se jednalo o opatření, která byla přece jenom až příliš mírná. Francie v některých městech zavedla nízkoemisní oblasti, kam mohou pouze vozy plnící minimálně Euro 3, které mají příslušnou zakoupenou plaketu. Podle EU je toto opatření nedostačující, což se následně ukázalo i při kontrolním měření.

Majitelé naftových aut mají obavy

EU na Francii pochopitelně tlačí, aby došlo ke zpřísnění opatření. S tím začíná sílit obava majitelů naftových aut. Průměrné stáří vozidel v této zemi je 9 let. A velké procento z nich je naftových. Když k tomu přidáme argument EU o tom, že největším znečišťovatelem je naftové auto plnící normu Euro 5 a nižší, je celkem jasné, kam chce Evropská unie Francii dotlačit. Ta se přitom opírá o výzkum ICCT, který právě o naftových vozech jako největších znečišťovatelích hovoří.

Problém netrápí jenom Francii

Francie není jedinou zemí, které je vyčítáno to, že pro ochranu životního prostředí nedělá vše, co by bylo na místě. Podobné problému bude mít i celá řada jiných zemí a jejich velkých měst, kde je doprava klíčovým znečišťovatelem.

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články