Fronta vozů Tesla u nabíječek byla výjimkou. Něco podobného v budoucnu nehrozí

                   

Den díkůvzdání je v USA velmi populárním svátkem, během kterého lidí cestují za svými příbuznými. Vzhledem k oblibě elektrických vozů se také poprvé ukázalo, jaká může mít elektromobilita v plánovaném rozmachu mouchy. Pokud vám zpráva unikla, podívejte se na video níže. To zachycuje téměř až nekonečnou frontu na nabíječky Tesly. Řada cestujících potřebovala doplnit energii na další stovky kilometrů. A tak se vytvořila velká fronta.

Pouze výjimečný případ

Odpůrci elektromobility ihned začali argumentovat tím, že takto to v budoucnu bude vypadat na všech nabíječkách, pokud by došlo k takovému rozmachu elektromobility, o jakém se mluví. Faktem ale je, že nebude. Důvodem daného kolapsu byla pouze zvýšená doprava z důvodu Dne díkůvzdání. Stav je srovnatelný s dálnicemi v Chorvatsku na startu dovolenkové sezony. Běžně cesty kapacitou plně vyhovují. Když se na ně v jeden den nahrne řada rekreantů, vzniknou kolony.

Infrastruktura se neustále vyvíjí

Nezapomínejme také na to, že infrastruktura související s elektromobilitou se neustále vyvíjí, a to ruku v ruce s tím, kolik elektromobilů je reálně v provozu. Jak bude jejich počet stoupat, bude stupat i počet nabíječek. K tomu přidejme fakt související s tím, že se neustále pracuje na možnostech rychlého nabíjení. Díky tomu už dávno nemluvíme o hodinách, ale spíše o desítkách minut. A to je současný stav, který zcela určitě ještě půjde kupředu.

Je třeba znát své auto

Elektromobil není primárně vozem, který by byl určený na cesty přes celé státy. Jeho dojezd stačí běžným lidem klidně i na celý týden. Takto je třeba k němu přistupovat a také počítat s tím, že v případě delších cest se bude muset čekat na dobití. I s rozvojem elektromobility bude elektrické auto stále určeno jenom pro ty, kteří jezdí běžně a nejezdí dálkové trasy. Pro ně bude zatím stále ještě nejlepší volbou klasický spalovací motor, do kterého načerpají palivo za nižší jednotky minut.

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články