Richard Hammond odhalil svou tajnou garáž. Stará stodola ukrývá nejvzácnější auta planety, navíc unikátně skladované

Utajená stodola Richarda Hammonda (nejen) z TopGearu skrývá opravdové skvosty, jejich „stanové“ uskladnění a výběr jednotlivých modelů zaskočil i nás.

i Zdroj fotografie: Jon Large / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Richarda Hammonda netřeba představovat. Kolega Jeremy Clarksona z Top Gearu (nyní v projektu Grand Tour, financovaném Amazonem) svým střídmějším a civilizovanějším projevem vždy přirozeně vyvažoval určitou teatrálnost a prostořekost „Jezzyho“. Skvěle se ve svých vystoupeních doplňovali a doplňují, ostatně dramaturgie a dynamika dialogů TopGearu i nyní Grand Touru byla jednou z nejsilnějších stránek těchto pořadů, a to, co se nám před televizními obrazovkami jeví jako „skvělý situační humor“, jsou ve skutečnosti hodiny práce a ladění.

Výjimečné kousky v garážích jsou samozřejmostí

A poslední klapkou k danému dílu pochopitelně nekončí zájem o auta ani u jednoho z aktérů obou automobilových sérií. Bylo by to asi i nepřirozené, ten zájem o cokoli na dvou/čtyřech kolech není hraný, ale opravdový. Poměrně pěkně je to vidět například na zemědělské technice Clarksona, který se mimo natáčecí povinnosti věnuje farmaření. Chvályhodný počin, navíc s viditelnými, hmatatelnými výsledky. A nebyl by to Clarkson, aby si nepořídil traktor značky – Lamborghini. Jsou desítky jiných značek, ale chápeme, tahle vypadá hodně dobře na poli i v garáži, spolu s dalšími exempláři.

iZdroj fotografie: MG

Podobnou garáž má i Richard Hammond, traktor sice chybí (o případné zálibě Hammonda v zemědělství není zatím nic známo), zato jsou v ní jiné, opravdu zajímavé exponáty. Než se pustíme do jejich vyjmenování, zajímavé je i jejich samotné umístění. Hammond má totiž ty nejvzácnější umístěné v jakémsi průhledném stanu, každý z exponátů má přitom svůj stan. Jako celek to potom vypadá malinko nadpřirozeně, ale účel je jasný – dokonalá ochrana proti prachu a dalším nepříznivým vlivům, které v takovýchto velkých garážích bývají.

Britské legendy u britského moderátora

V tomto „stanovém městečku“ se skrývá – nepřekvapivě – zajímavý průřez britskou automobilovou produkcí, doplněný ovšem o zajímavé „neanglické“ modely. Hned jako první po levé ruce je ostatně legendární „jedenáctistovka“ od Suzuki, model GSX R 1100. Jak vidno, jako většina opravdových fandů do čehokoli s benzínem (snad vyjma zahradní sekačky) je i Richardovi v zásadě jedno, kolik kol a kolik stop jeho aktuální dopravní prostředek má.

iZdroj fotografie: Jaguar

Mezi dalšími exponáty nemůže chybět Jaguar XK 150, který Hammond sám zrestauroval, opatřil ho šedou barvou a decentně červeným interiérem. Jedná se vlastně o klasický restomod – řadový šestiválec pracuje s moderní převodovkou, vůz má také přepracovaný brzdový systém a samosvorný diferenciál. Nepochybujeme, že to bude skvělé svezení. Podobně šlechtického (a britského) původu jako Jaguar je i „královské“ Bentley, u nějž teprve při srovnání velikostí vedle jiných vozů vyniknou jeho olbřími rozměry.

Lotus Esprit uchvátí dodnes

Co by to bylo za Anglii bez Colina Chapmana a jeho Lotusu. Dnes tak trochu zapomenutý Esprit s naprosto nadčasovou a geniální Guigarovo karoserií je auto, které teprve když uvidíte naživo pochopíte, jak skvělou práci italský maestro odvedl. I dnes by bez jakéhokoli zaváhání mohl stát na parkovišti se všemi modely 2022 a můžu vám garantovat, že by sklidil nejvíce obdivných pohledů. Poslední Mercedes nebo Audi? Nenechte se vysmát. Vůbec se nedivím, že Brit, fanda do aut a solventní jedinec v jedné osobě si pořídí právě Esprit v edici „350“ do svojí sbírky. Udělal bych totéž.

iZdroj fotografie: Lotus

MG ještě v původní sestavě

Poslední britskou legendou – dnes s čínskými majiteli a zcela jiným portfoliem – je MG, zde zastoupena modrým MG B GT z roku 1974. Aneb trocha nostalgie nikoho nezabije. Do něj se aspoň lil ještě benzín, pro dnešní MG musíte shánět nabíječku. Zvláštní posun. Ameriku a muscle cars zastupuje ten nejpovolanější – Mustang z roku 1968. Temně zelená barva okamžitě evokuje nejlepší automobilovou honičku na stříbrném plátně všech dob – Bullitův případ. A Steve Mc Queena za volantem.

Jestli někdo, kdo vyrábí Fiestu nebo Focuse (byť ve sterilním Německu, pochopitelně) dokáže současně vyrobit takovouto bestii, je svět ještě v pořádku. A rozumíme i tomu, že Mr. Shelby si ke svým šíleným „trhačům asfaltu“ (tady bez obvyklé ironie, naopak velmi trefně) vybíral právě Mustangy. To auto je zkrátka poklad, škoda dnešní elektricko-sterilní verze. A poklady skrývá i Hammondova sbírka, pro nás obyčejné smrtelníky pak dostupné alespoň na videu. Jak se vám jeho výběr líbí?

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Který z kousků by se vám líbil nejvíce?

Zdroj: DRIVE TRIBE
Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: Téměř světový rekord ukrajinského odstřelovače. Svůj cíl zasáhl na 2,7 kilometru, jde o skoro nemožný úspěch
Události247.cz
Události247.cz
EU se chystá na odvetný úder proti Putinovi. Konec šéfa Kremlu je blíž, než by se mohlo zdát
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Na lodičce na řece se projíždí žena s mužem. Z krajiny je ale sleduje několik tváří, všimnou si jen ti nejlepší
adbz.cz
adbz.cz
Ukázal trik, jak udělat boty voděodolnými. V dešti ani sněhu se nemusí bát, že by do nich zateklo, a navíc jsou stále čisté