Green NCAP po roce fungování: Testovaná auta ukazují velké rozdíly ve spotřebě

                   

Spotřeba je stále velké téma. I když se se díky nutnosti používat standard měření WLPT čísla mnohem více blíží realitě, odchylky tu stále jsou. I proto byla založena organizace s názvem Green NCAP, která má aktuálně za sebou první rok fungování. A také řádku testů, při kterých si posvítila na mnoho vozidel a jejich spotřebu.

Co je to Green NCAP?

Jistě znáte organizaci Euro NCAP, která se zabývá nárazovými testy a následně pomocí hvězdičkového hodnocení ukazuje, které vozy jsou bezpečné a které nikoliv. Green NCAP také testuje, ale nikoliv bezpečnost, nýbrž spotřebu. Následně jsou daná data porovnány s udávanou spotřebou automobilek a každé z testovaných vozidel je ohodnoceno. Cíl testování je jasný. Zhodnotit spotřebu vozidel ve skutečně reálných podmínkách, které standard WLPT stále ještě nedokáže stoprocentně nasimulovat.

Green NCAP tak má být do budoucna organizací, která společně se sesterskou Euro NCAP pomůže zájemcům o nové auto vybrat takové, které jim bude vyhovovat. A to podle důležitých parametrů, kterými je právě bezpečnost, ale také spotřeba. I když díky standardu WLPT jsou odchylky menší, stíle jsou.

Podívejte se na testovaná vozidla a jejich výsledky

Green NCAP má za sebou rok fungování a také první testy automobilů. Ty dopadly dá se říci podle očekávání. Pokud porovnáme udávanou spotřebu s tou, kterou naměřila organizace Green NCAP, tak se hodnota liší. O kolik je to konkrétně vám prozradí následující výčet.

Benzinové vozy

  • Volkswagen Up! GTI 1.0 TSI, 115 HP – 5,6 l / 100 km (7,1 l / 100 km)
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Euro 6, 100 HP – 5,7 l / 100 km (6,8 l / 100 km)
  • Fiat Panda TwinAir 0,9 l, 84 hp – 5,9 l / 100 km (7,6 l / 100 km)
  • Mercedes A-Class 1,3 l, 163 HP – 6,7 l / 100 km (7,1 l / 100 km)
  • Seat Arona 1.5 TSI, 150 hp – 5,9 l / 100 km (7,3 l / 100 km)
  • Opel Corsa 1,0 l, 90 HP – 6,1 l / 100 km (7,4 l / 100 km)
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 6D-Temp, 125 HP – 7,1 l / 100 km (8,3 l / 100 km)
  • Volvo XC40 T5 2,0 l 4 × 4, 250 HP – 8,6 l / 100 km (10,5 l / 100 km)
  • Subaru Outback 2,5 l 4 × 4, 175 HP – 8,9 l / 100 km (10,5 l / 100 km)

Naftové vozy

  • Volkswagen Golf 1.6 TDI, 110 HP – 5,0 l / 100 km (6,0 l / 100 km)
  • Renault Scenic DCI 150 (1,8 l), 150 HP – 5,3 l / 100 km (6,6 l) / 100 km)
  • BMW X1 18D (2,0 l), 150 HP – 5,5 l / 100 km (6,4 l / 100 km)
  • Škoda Octavia 2.0 TDI, 150 HP – 5,5 l / 100 km (6 , 6 l / 100 km)
  • Mercedes C-Class 4 × 4 C220D (2,0 l), 195 hp – 5,7 l / 100 km (6,8 l / 100 km)
  • Audi A7 Sportback 50 TDI (3,0 l) ), 285 HP – 7,4 l / 100 km (8,4 l / 100 km)

Vozy na CNG

  • Fiat Panda 0,9 l, 80 hp – 4,2 kg / 100 km (5,1 kg / 100 km)
  • Audi A4 Avant g-tron (2,0 l), 170 HP – 4,6 kg / 100 km ( 5,0 kg / 100 km)

Elektrické vozy

  • Hyundai Ioniq Electric , 88 kW (120 HP) – 14,1 kWh / 100 km (19,3 kWh / 100 km)
  • BMW i3 , 125 kW (170 HP) – 15,3 kWh / 100 km (19,8 kWh / 100 km)
  • Nissan Leaf 40 kWh, 110 kW (150 HP) – 17,2 kWh / 100 km (22,9 kWh / 100 km)

Většinou pouze drobné odchylky

Pokud se podíváte na udávanou spotřebu i na tu naměřenou, uvidíte že odchylky jsou spíše menší, dá se říci že v jednotkách procent. Přesto se ale dají najít automobily, které vybočují výrazně. U nich už mluvíme o desítkách procent, což by mohlo řidiče v případě koupě takového vozu negativně překvapit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
74 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články