Má legendární Hondu NSX, ale jezdí s ní každý den. Motor drží již 643 000 kilometrů bez jediné opravy

Sportovní vozidla lidé spíše schovávají na občasné projížďky, protože jejich provoz je velmi nákladný. Tento majitel se však rozhodl jinak a svým autem jezdí každý den.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
i Zdroj fotografie: Honda
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Když si někdo koupí legendární sportovní vůz, schovává si jej v garáži a jezdí s ním pouze na víkendové výlety nebo občas i na jiné akce. Většina takových aut má totiž velkou spotřebu a jejich díly nebo opravy nejsou zrovna levné. Příkladem je i Honda NSX. Když se však v takovém autě projedete, jistě vás uchvátí. Toto auto se vyrábělo od roku 1990 do roku 2005 a v České republice ho zahlédnete jen málokdy.

Honda NSX měla více názvů

Toto auto je jednou z největších japonských automobilových legend. Jeho výrobci se snažili vytvořit vozidlo, které by překročilo výkony tehdejších vozů Ferrari s motory V8 za méně peněz. Konečná verze se v Severní Americe a Hongkongu prodávala pod jménem Acura NSX. S jejím vývojem pomáhal Ayrton Senna (brazilský pilot Formule 1). Na konci roku 1989 Honda dodala pohonné jednotky Formule 1 pro tým McLaren. Ayrton Senna byl poté požádán, aby pomohl vůz vylepšit.

S vylepšením pomáhal známý závodník Formule 1

Konkrétně se jednalo o posouzení a vylepšení odpružení. Senna dal návrhy inženýrům, což znamenalo, že by Honda NSX mohla být v té době modelem pro Porsche nebo Ferrari (stabilita, ovladatelnost a manévrovatelnost). Tyto vozy byly mnohem dražší a také se u nich častěji vyskytla nějaká porucha.

Auto, které vydrží

Časem se ukázalo, že tato vozidla toho vydrží opravdu hodně. Důkazem je i člověk, který nedávno na svém Instagramu zveřejnil fotografii tachometru svého vozidla. Tento muž se jmenuje Sean a vlastní Hondu NSX, která měla minulý měsíc najeto 643 600 km. Koupil ji před 17 lety, a to bylo na tachometru pouhých 112 630 km. Od té doby s ní jezdí denně a ročně ujede v průměru 32 000 km. Několikrát s Hondou NSX procestoval Spojené státy a jeho nejdelší cesta byla 1 300 km.

Sean také zmínil, že motor je původní a nikdy předtím nebylo potřeba jej vyměnit. Dále prozradil, že kromě ráfků a sportovního výfuku do svého vozidla téměř nezasahuje. V případě, že je potřeba něco vyměnit, vždy shání originální díly, které se vyráběly již v 90. letech. Díky tomu dává autu tu nejlepší péči a možná proto stále jezdí a ještě dlouho bude.

Projeli jste se někdy v Hondě NSX?

Zdroj: MotorTrend

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
123 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Jaderná ruská superzbraň torpédo Poseidon. Může jít o hrozbu, nebo jen bluf, který brnká Západu na nervy
Události247.cz
Události247.cz
Ukrajina válku vyhraje, pokud se jim podaří jedna věc
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Neodymové magnety jsou větším pomocníkem, než byste čekali!
adbz.cz
adbz.cz
Nebezpečné chyby při skladování hub. Češi jsou na to experti, přitom by stačilo použít selský rozum