Nová hvězda segmentu SUV přijela: Honda do řad přidala překrásný model. Manželství s Čínou přineslo ovoce, Češi valí oči

Dlouho očekávaný výsledek spojení předního čínského výrobce a legendární japonské automobilky je tady. Nové SUV Hondy a Dongfengu odráží bohaté zkušenosti obou firem.

i Zdroj fotografie: Honda
                   

Nejsem asi jediný, koho někdy napadlo, proč se vlastně nedomluví některý ze špičkových čínských výrobců s některou z japonských automobilek a nevyrobí spolu opravdu prvotřídní automobil. Mají k sobě blízko geograficky, kulturou, po boomu elektromobilů v Číně nyní i technicky – je tedy až s podivem, že se něco podobného dosud nestalo. Obě země jsou sice činné v uzavírání kontraktů a spolupráce v Evropě, ale vzájemně jako by kolem sebe tak trochu opatrně našlapovaly. Což se ale právě změnilo. A výsledek je, jak se dalo tušit, brilantní. Pojďme se na něj podívat společně.

Jako by se Číňané a Japonci v automobilovém byznysu jen uctivě obcházeli

Přitom jak zmiňuji o několik řádků výše, v Evropě se to různými „sňatky z rozumu“ jen hemží. A nemusíme zmiňovat ani dnes již velmi respektovaný koncern Stellantis, který si pod sebe „stáhnul“ povícero do té doby nezávislých značek, aby jim jednak vdechnul „nový život“, jednak aby mezi nimi vytvořil fungující synergii. Což se mu, speciálně v oblasti elektrických vozů a kategorii SUV, zatím velmi úspěšně daří. Polská továrna v Tychách, vyrábějící několik modelů na sdílených platformách, je toho jasným důkazem. A právě do této kategorie SUV míří i nový model, který vzešel ze spolupráce Hondy a Dongfengu.

„Přivezeme Čechům moderní auta z Číny za české ceny,“ říká importér DongFeng. A čísla mu dávají za pravdu

iZdroj fotografie: Honda

Honda je navíc v Číně v oblasti elektromobilů výrazně aktivnější nežli v Evropě. Což s ohledem na nynější situaci ohledně prodejů elektromobilů na starém kontinentu nejde nazvat jinak než jako extrémní prozíravost. V Číně je situace přesně opačná: přes celkový propad jsou to právě elektromobily, které prodeje táhnou nahoru. Adekvátně k tomu je v Číně také ale extrémní konkurence v oboru, státem podporovaný (a mohutně dotovaný) obor přilákal desítky a stovky startupů, stejně jako pochopitelně všechny přední hráče a výrobce.

„Yes“ jako první plod spolupráce Dongfengu a Hondy

Novinka od Hondy se bude jmenovat Ye S7, a jak se na vyspělé SUV sluší a patří, bude mít pohon předních i všech kol. Prototyp byl již k vidění na veletrhu v Pekingu, ale teprve nyní je o něm k mání mnohem více informací. Elektromobil je založen na nové „W“ architektuře značky. Rozměrově jde spíše o větší než kompaktní model (délka, šířka a výška jsou 4 750 / 1 930 / 1 625 mm, rozvor je 2 930 mm). Na předních blatnících jsou mimochodem umístěny porty pro rychlé i pomalé nabíjení.

iZdroj fotografie: Honda

Podívali jsme se na interiér čínského MPV Dongfeng U-Tour

Designově ​​karoserii definují v přední části četné horizontální linie, které opticky zvětšují její šířku. Ostré hrany na bocích a vzadu a výrazná přední a zadní světla umocňují dojem ze zcela moderního, technikou nabitého vozidla s posledními technologiemi. Stejně jako kamery umístěné na místě vnějších zpětných zrcátek a vnější kliky dveří integrované s karoserií. Ostatně poslední modely Hondy nesly vždy poměrně výrazný, nezaměnitelný rukopis. Není tedy důvod, aby v případě spolupráce s druhou největší čínskou automobilkou tomu bylo jinak.

Baterie od mimořádně renomované značky

Zákazníci nového modelu Hondy si budou moci vybrat mezi variantou s jedním motorem s pohonem zadních kol nebo verzí s dvěma motory a pohonem všech čtyř kol. Maximální výkon předního a zadního motoru bude 150 kW (201 k) a 200 kW (268 k). Co se dojezdu týče, zatím nebyly poskytnuty žádné detailnější informace a zřejmě se pečlivě ladí typ baterie od přední firmy v oboru, společnosti CATL. Podle dříve zveřejněných informací by Honda Ye S7 měla dostat od CATL nejnovější baterii s dojezdem vysoce překračujícím 500 km.

Bateriová revoluce je tady: Dojezd 700 km, dobíjení za 10 minut, dostupné již tuto zimu. Elektromobily (z)vítězí

Dostupnost? Zatím je ohlášena pouze v Číně, nechme se překvapit, jestli se dostane také do Evropy, a tím pádem i na český trh. Mimochodem, za jakou cenu by pro vás takové SUV bylo zajímavé?

Za kolik peněz byste „do něj šli“?

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články