Ostrá verze i30 N má co nabídnout

Usilovná práce na sportovní verzi modelu i 30 se designérům skutečně povedla. Z konstrukčního hlediska si i30 N může hravě změřit síly třeba s Golfem GTI od Volkswagenu nebo se Škodou Octavia RS. Na jeho vývoji se podílel také rallye závodník Thierry Neuville. Pod kapotou mu dřímá dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW a z nuly na sto slibuje zrychlení za úctyhodných 6,1 sekundy. Maximální udávanou rychlost automobilka udává 250 km/h. Zajímavostí je, že pro ladění tohoto motoru byl použit jako měřítko motor z Volkswagenu Golf GTI Clubsport.

Vůz si mohou zákazníci pořídit ze dvou výkonových verzí, slabší nabídne 184 kW a silnější pak 202 kW. Přední kola budou poháněna prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Automobilka Hyundai se u tohoto modelu může pyšnit tužším podvozkem a sníženou světlou výškou, než je tomu u běžného modelu i30. Vůz dostal nové zavěšení kol i posilovač řízení, adaptivní tlumiče, posílený brzdový systém nebo samosvorný diferenciál. Vyšší verze s názvem Performance má ještě tužší podvozek a je vybavena devatenáctipalcovými koly, obutými do pneumatik Perelli P-Zero.

A v čem je háček?

Podle německého Auto Bildu má vůz jeden dost podstatný problém. Pokud se dostanete (například na závodním okruhu nebo na německých dálnicích) na hranici tachometru kolem 200 km/h, tak přestanou fungovat stěrače! Ty by samozřejmě i za tak vysoké rychlosti fungovat měly. U testovaného Hot hatchu i30 N německými kolegy, fungují pouze do asi 190 km/h. Další zprávy o tom, že by stěrače neměly za tak vysoké rychlosti fungovat, nikde nejsou. Proto věříme, že se tato závada objevila pouze u jimi testovaného vozu!




Scheibenwischer schwächeln

Vorsicht beim Hyundai i30 N: Das Auto schafft 250 Sachen – die Scheibenwischer aber nicht!

Gepostet von AUTO BILD am Montag, 18. Dezember 2017