Nové SUV a 50 000 Kč zamíchá kartami českého trhu. Škoda nemá odpověď, přichází čínské 1.9 TDI?

Jedno z nejzajímavějších SUV s dvěma druhy pohonu právě přijíždí na český trh. A již tak zajímavá cena je ještě podpořena neméně zajímavou slevou 50 000 korun.

i Foto: Jaecoo
                   

Jméno Jaecoo zatím českým motoristům mnoho neříká, to by se ale v roce 2025 mohlo změnit. Na trh totiž přichází Jaecoo J7 – stylové SUV z koncernu Chery, které se rozhodlo vstoupit do nejvíce konkurenční části trhu a přímo ohrozit zavedené hráče v čele se Škodou Kodiaq. Tedy model, který dlouhodobě dominuje českým silnicím.

Jaecoo J7 je SUV, které nepůsobí jako typický „nováček z Číny“. Místo kopírování západních trendů sází na elegantní minimalismus a řezané tvary připomínající evropské prémiové vozy. Osobně mi 4,5metrová karoserie připomíná tak trochu Volvo „říznuté“ právě naším Kodiaqem. Možná proto, že je o něco kratší než Kodiaq, působí sportovněji a kompaktněji. Nízká linie boků a opravdu výrazná maska okna zužující se směrem dozadu dávají vozu výrazný profil, který na silnici nepřehlédnete.

iZdroj fotografie: Foto: Jaecoo

A jestli celé auto nebudí zrovna „nováčkovský“ dojem, pak o interiéru to platí dvakrát tolik. Vévodí mu velký, 14,8″ vertikálně orientovaný displej infotainmentu, kvalitní čalounění a materiály, které by se neztratily ani v autech vyšší kategorie. Časy se evidentně mění a posmívání se tragickému zpracování čínských interiérů je minulostí. Respektive je tomu přesně naopak: na veletrzích vidíte „kapitány“ evropských automobilek, jak usedají do čínských aut a uznale pokyvují hlavami. A dumají, kde se (u nich) stala chyba.

Bohatá výbava v základu, PHEV s extrémně nízkou spotřebou

Jak už to u čínských vozů bývá, již v základu nabídnou poměrně bohatou výbavu: počínaje 360° kamerovým systémem, bezdrátovým nabíjení telefonu nebo kompletní sadu asistentů ADAS. Za příplatek pak nechybí vyhřívaná a masážní sedadla či panoramatická střecha. Pod kapotou Jaecoo J7 je buď klasická verze s 1,6litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 108 kW a točivém momentu 290 Nm, nebo plug-in hybridní varianta s kombinovaným výkonem až (výrazně zajímavějších) 205 kW.

iZdroj fotografie: Foto: Jaecoo

Hybridní verze využívá novou platformu koncernu Chery/Omoda a je dle údajů výrobce laděná pro evropský styl jízdy – s oficiálním dojezdem na elektřinu 85 km a kombinovanou spotřebou pod 2 l/100 km dle WLTP. Motory jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, v případě hybridu i s elektricky řízeným pohonem všech kol. Navíc výrobce nabízí sedmiletou záruku do 200 000 km, což má posílit důvěru nových zákazníků – podobnou strategii před lety úspěšně využila například Kia. A dlouhá záruka je něco, na co český zákazník spolehlivě slyší.

Sleva 50 000 Kč a základní verze za 749 000 Kč

Možná ale nejzajímavější je na tom celém cena. Základní provedení, které dle mého soudu postačí většině zájemců o podobně velké SUV, se nyní nabízí s akční slevou 50 000 korun za velmi zajímavých 749 000 Kč, zatímco hybridní plug-in začíná na 929 000 Kč. Škoda Kodiaq druhé generace má přitom cenovku zhruba od 950 000 Kč a srovnatelně vybavené verze se snadno vyšplhají přes 1,2 milionu korun. Jaecoo tak cílí přímo na zákazníky, kteří hledají prostorné SUV s výbavou srovnatelnou s evropskými značkami, ale za nižší cenu.

A vypadá, že by se mu to – zejména v kombinaci se sedmiletou zárukou – mohlo povést. Jak to vidíte vy, bylo by Jaecoo pro vás alternativou ke Kodiaqu, nebo byste raději volili českou stálici? Nebo něco úplně jiného?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články