Nové nejluxusnější SUV vstupuje na český trh. Stojí o 183 000 Kč méně než nejlevnější Škoda, vypadá ale jako Range Rover

Je velké, luxusní, s přepychovou výbavou a volitelným pohonem všech kol. Jak je možné, stojí mnohem méně než škodovka?

i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
i Zdroj fotografie: Chery/Omoda
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Nejprve budu mluvit krátce o tom, co se děje na polském trhu, a v závěru se přesunu k nám, do českého prostředí. Je tady totiž zjevná souvislost. Abych vysvětlil, co se děje. U našich severních sousedů se řidiči radují z toto, že mohou nově kupovat auto, které vypadá vlastně jako Range Rover, ale stojí zlomek jeho ceny. Polští řidiči mají nyní na výběr další zajímavou možnost, jak koupit velké auto za málo peněz. Ano, je to stroj jednoho čínského automobilového gigantu, značky Chery.

U sousedů už se prodává, k nám se do prodeje chystá

Oficiální představení SUV modelu Jaecoo 7 na polském trhu bylo dlouho očekávanou událostí, která vzbudila značný zájem. Luxusní automobil na první pohled zaujme svou elegancí a rozměry. Podle prvních dojmů se hodí nejen do městského provozu, ale i do náročnějšího terénu. A co víc, cenově je Jaecoo 7 překvapivě konkurenceschopný. Nejenom v rovině levných značek, ale i při srovnání s prémiovými značkami jako BMW, Mercedes nebo Audi. Jaecoo 7 je součást portfolia společnosti OMODA & JAECOO.

iZdroj fotografie: Chery/Omoda

Na polský trh vstoupil s benzínovým motorem 1.6 T-GDI DCT7, jenž nabízí dvě různé verze, Urban a Offroad. V obou případech je vůz vybaven motorem Chery s výkonem 147 koní a točivým momentem 275 Nm. Ten je spárován se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT7. Zatímco verze Urban má pohon na přední kola, verze Offroad se může pochlubit čtyřkolkou. Ta vozu dodává schopnosti v terénu, jež ocení zejména ti, kteří hledají více dobrodružství mimo městské silnice. Ale víte, jak to je s těmi offroady.

Range Rover poráží Ferrari. A na silnici. Podívejte se, jak to dokázal

Svůj život prožijí většinou pouze na asfaltu. Pokud jde o spotřebu paliva, model Urban spotřebuje v průměru 7,5 litru na 100 km, zatímco terénní verze Offroad je o něco náročnější a dosahuje spotřeby 8 litrů na 100 km. Výkon obou variant se také mírně liší – zrychlení na 100 km/h trvá u verze Urban 10,3 sekundy a u Offroad 11,4 sekundy. Jasně, ale o to tady nejde. Kufr poskytuje dostatek prostoru, verze Urban nabízí 564 litrů a Offroad o něco méně, 480 litrů. Po sklopení zadních sedadel se kapacita zvětší na 1 349 litrů u Urban a 1 265 litrů u Offroad.

Vypadá velice luxusně, ale cena není z kategorie Range Roveru

Karoserie tohoto SUV je vyrobena z více než 80 % z vysokopevnostní oceli, to zajišťuje solidní bezpečnost a odolnost. Hmotnost vozu se u verze Urban pohybuje kolem 1 599 kg, zatímco Offroad je s váhou 1 724 kg těžší. Cenová politika čínského výrobce v Polsku je velmi lákavá. A tady už dávejme skutečný pozor. Nejlevnější verze Urban je naceněna na 139 900 PLN. V přepočtu jde o 797 000 Kč. To je na vůz s takovými specifikacemi překvapivě příznivá cena. Je to pro srovnání o 183 000 Kč méně, než kolik stojí nejlevnější Kodiaq.

iZdroj fotografie: Chery/Omoda

Základní výbava zahrnuje mimo jiné devatenáctipalcová černě lakovaná kola, automaticky ovládané LED světlomety, parkovací senzory se zadní kamerou a zatmavená zadní okna. I interiér vozu je působivý. Sedadla jsou potažena ekologickou kůží a mají vyhřívání, palubní deska je měkce čalouněná a digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,25 palce. Multimediální systém s dotykovým displejem o úhlopříčce 13,2 palce obsahuje navigaci a další funkce, jako je ovládání dvouzónové automatické klimatizace, audiosystému a nastavení vozidla.

Kůže z mladých tuleňů tu není, ale koženka je za ty peníze OK

Nevím jak vy, já používám iPhone a ptám se vždy na Apple Carplay. Je tady. Pro uživatele chytrých telefonů je zde bezdrátová podpora Android Auto a právě systému od Apple. V základní výbavě nechybí bezdrátová nabíječka pro telefon s výkonem až 50 W, prostorná, chlazená přihrádka v loketní opěrce a další prvky luxusu, jako je adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko kufru a panoramatické střešní okno. Pro náročnější uživatele je k dispozici vrcholná verze Offroad, která stojí v přepočtu 900 000 Kč. Stále hodně pod špičkově vybaveným Kodiaqem, jen pro srovnání.

iZdroj fotografie: Chery/Omoda

Tato verze je vybavena inteligentním pohonem všech kol a několika jízdními režimy pro terénní podmínky jako Snow, Mud, Sand a Offroad. Kromě toho nabízí větší středový displej o úhlopříčce 14,8 palce, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, vyhřívaný volant a zadní sedadla a také ventilovaná přední sedadla s paměťovou funkcí pro sedadlo řidiče a vnější zrcátka. Co si budeme namlouvat, jde ale také o vzhled. Jaecoo 7 tak upoutává nejen svou výbavou, ale také svým designem. Jeho vzhled je inspirován přírodními prvky, jako je tekoucí voda, písek a skály.

Stojí pod milion a tato cena se dá čekat i na českém trhu

Přední mřížka, která připomíná vodopád, symbolizuje vitalitu, zatímco linie karoserie jsou čisté a jednoduché. Zadní část vozu působí silně a robustně, čímž zdůrazňuje jeho sílu. Pro zákazníky je také zajímavá barevná nabídka, která zahrnuje deset barev karoserie, z nichž šest jsou plné barvy, jako například olivově šedá, zelená, uhlíkově černá nebo krvavě červená. K dispozici jsou také čtyři dvoubarevné kombinace a dobrá zpráva je, že žádná z těchto barev nevyžaduje příplatek. Dobře, chápu, jsou to marketingové řeči. Nicméně je fakt, že tohle auto nepřehlédnete. Zákazníci v Polsku jistě ocení i záruční podmínky, které čínský výrobce nabízí.

iZdroj fotografie: Chery/Omoda

Záruka na Jaecoo 7 je sedm let nebo 150 000 kilometrů, a to včetně asistenční služby na stejnou dobu. To není vůbec špatné. A teď tedy k českému prostředí. Značka totiž ohlásila vstup také na náš český trh. Pátral jsem po detailech, ale popravdě, žádné nejnovější oficiální informace nejsou. Nelze dohledat nic víc, než že kromě Polska vstoupí čínský subjekt na náš trh, prý do konce roku. Pokud to tak bude, a bude to za podobné ceny těm polským, myslím, že to bude prodejní úspěch. Nebo se pletu? 

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Koupili byste si tohle auto?

Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články